Pracujte s TO-DO listem a prioritizujte
Skvělá metoda, jak snížit pracovní nápor a lépe zvládat balanc mezi pracovním a osobním životem je prioritizování úkolů. Ideální je každé ráno před započetím pracovního nasazení sepsat si na papír jednotlivé úkoly, které chcete za ten den zvládnout. Jistě takových úkolů je velké množství a zvládnout zkrátka nejdou, aniž byste zasáhla do svého volného času. Proto pracujte pouze s časem, který máte vynahrazený na práci. Potřebujete se vejít do 6 hodin čistého času? Nepočítejme do tohoto prostoru přestávky, odskočení si na záchod, na cigaretu nebo ke kávovaru. Pak si sepište postupně jednotlivé činnosti a ke každé z nich připište přibližný čas, který této činnosti potřebujete věnovat. Každou položku na seznamu dále označte písmene A, B nebo C, podle důležitosti. Některé úkoly se totiž mohou jevit jako důležité, ale přitom klidně počkají do dalšího dne. Činnosti s písmenkem A symbolizují úkoly typu HOŘÍ, B je zase označení pro DŮLEŽITÉ, ALE POČKÁ. Céčko vám jasně sděluje, že úkoly by bylo dobré udělat, ale nestojí na nich nyní vaše práce. Jakmile splníte body A a zbyde vám ten den čas, pusťte se do B úkolů. V opačném případě béčkové a céčkové úkoly přesuňte na další den a případně změňte jejich označení na A. Je pouze na vás, pokud si takto budete chtít den naplánovat ráno před prací s čistou hlavou, nebo naopak večer, abyste s čistou hlavou už rovnou ulehla.