Ze století tuku do století štíhlosti
Je až překvapivé, jak se během několika set let dokáže proměnit ideál krásy. Při pohledu na díla umělce Petera Paula Rubense je zřejmé, že baroko holdovalo kyprým až obézním ženám. Tuk tehdy znamenal bohatství, zatímco štíhlost poukazovala na chudobu. A tak si kypré dámy užívaly pozornost mužů a hubené ženy dřely, aby se za získané peníze mohly dobře najíst. Ani v devatenáctém století o fatfobii nezavadíme. I když ženy díky korzetům měly vosí pas, stále dbaly na to, aby obvod boků a prsou neukazoval na nízkou číslovku. Do diskuze se navíc zapojili i lékaři, kteří neustále opakovali, že silná postava je důkazem zdraví a plodnosti.
Zlom v pohledu na ženskou krásu přišel až v první polovině 20. století. Válkou zmítaná Evropa začala obdivovat ženy, které mají spíše chlapeckou postavu a malé poprsí. Zároveň došlo k rozmachu masových médií, která informovala o herečkách, zázračných dietách a poukazovala na první módní trendy na štíhlých manekýnkách. Podle Petera Stearnse, autora knihy Fat History, bylo období po druhé světové válce ornou půdou pro vznik fatfobie.
Fatfobia, definovaná jako iracionální strach, averze, diskriminace obezity nebo lidí s obezitou, se obzvláště rozšířila po Spojených státech amerických, velmoci, která více či méně ovlivňuje i další státy světa. V padesátých letech minulého století měla obezita navíc rasistický podtext. Sabrina Strings, autorka knihy Fearing the Black Body: The Rascial Origins of Fat Phobia, hovoří o stereotypu „obézní černé ženy“ a „štíhlosti amerických žen“. Následně americké ženy držely jednu dietu za druhou, a to pouze proto, aby byly dokonalým obrazem své vlasti.