Co můžete udělat hned, neodkládejte na potom
Padají na vás během pracovního dne drobné úkoly, které pod tíhou jiných povinností odkládáte? Výsledkem je pak nepřeberné množství mravenčí práce, která by zpočátku zabrala jen několik minut, v součtu však vytvoří haldu úkolů, nad kterými strávíte třeba i hodinu či dvě.
Důležitým pravidlem pro efektivnější organizaci práce je dělat menší úkoly, které zaberou přibližně 3 až 5 minut ihned. Díky tomu můžete investovat více času do větších úkolů či projektů.
Pomodoro technika
Aby dnešní článek nebyl pouze teoretický, máme pro vás i jednu praktickou techniku pro time managment. Jmenuje se pomodoro a jedná se o metodu, která pomáhá při plánování, koncentraci i organizaci práce. Techniku vynalezl Francesco Cirill a její tajemství spočívá ve využívání pětadvacetiminutových pracovních (či studijních) bloků, které jsou proložené krátkými pauzami.
V praxi to znamená, že se oněch 25 minut plně soustředíte na daný úkol a jakmile vám blok skončí, věnujete si 5 minut pro přestávku. Využívání této techniky vede k lepší koncentraci a vaše mysl nebude zdaleka tak unavená, jako během dlouhých hodin bez pauzy.