I když během léta FOMO opět vystrkovalo růžky, svou mocenskou pozici neobhájilo. Naopak, zdá se, že pandemie koronaviru dala vzniknout novému trendu s příznačným názvem HOGO. Tento termín odkazuje na anglický výraz hassle of going out, který můžeme volně přeložit jako potíž s vycházením. V praxi to znamená, že dobrovolně rušíme rezervace v restauracích, nekupujeme si lístky do divadel a sem tam se vymlouváme na nachlazení, a to jenom proto, že se nám nechce na návštěvu k přátelům nebo rodině. Jednoduše řečeno, rezignovali jsme na společenský život!
HOGO jako realita
Říkáte si, že to s HOGEM nebude tak horké? Možná vás překvapí, že například ve Velké Británii už o HOGU hovoří jako o novodobé pohromě pohostinství. Podle Daily Mail se až 20 % zákazníků nedostaví do restaurací nebo na hudební či sportovní akce, a to i přesto, že už mají zaplacenou rezervaci nebo koupené vstupenky. Britská restaurace Gusto Italian zase uvedla, že v druhém listopadovém týdnu své rezervace v restauraci nevyužilo přes 1000 zákazníků. Obdobně na tom jsou také majitelé hotelů a penzionů, kteří se taktéž musí smířit se zrušenými rezervacemi či storny pobytů. Suma sumárum HOGO není jenom prázdný pojem, naopak se jedná o reálný problém, se kterým očividně mnoho z nás doopravdy bojuje.