Životní styl
Sexuální revoluce 2020: Proč mnohem více utrácíme za intimní kosmetiku?
Let’s talk about sex, baby. Donald Trump, Gwyneth Paltrow a Chrissy Teigen – ti všichni mohou za to, že mnohem víc utrácíme za intimní kosmetiku. Vítejte v novém obchodním segmentu zvaném sexual wellness.
Začátkem roku odvysílala internetová televize Netflix sérii The Goop Lab. Formát se věnuje sexu a intimitě, stojí za ním herečka a aktuálně především lifestylová influencerka Gwyneth Paltrow. Možná si říkáte že jste ohledně sexu celkem otevřená, ale připravte se na šok, stud… a touhu dozvědět se víc. Hollywoodská star se navíc nezastavila jen u kontroverzní minisérie. Vytvořila svíčku s názvem This Smells Like my Vagina. Ta se okamžitě vyprodala a Gwyneth se při této příležitostí médiím svěřila s jednou pikanterií: nedá dopustit na napařování intimních partií. Stejnou aktivitu miluje i modelka a influencerka Chrissy Teigen, která se během tohoto procesu dokonce bezostyšně vyfotila na Instagram. O co přesně jde? Jedná se o tradiční pročisťující (i když dnes bychom řekli spíše detoxikační) metodu oblíbenou v Asii a Africe, stále rozšířenější je ale i v luxusních spa. Západní medicína je v tomto ohledu spíše skeptická, navíc některé ženy, které se celebritami inspirovaly, utrpěly popáleniny druhého stupně. Zájem o intimní rituály a partnerské hračky a kosmetiku ovšem stále stoupá, předpokládá se, že světový trh s tímto segmentem vzroste do roku 2022 na 37,19 miliardy amerických dolarů. Vzniklo celé nové odvětví, tzv. sexual wellness. Zapomeňte na nevkusnou nabídku sexshopů, k dostání je spousta nových a nezávislých značek, které jsou tak cool, že je prostě budete chtít mít doma.
Měníme se a svět s námi
1. Ženy na Pornhubu
V roce 2020 se ženy nebojí otevřeně bavit o tématech, které byly dříve brány jako tabu, přitom jsou ale přirozené. Ano, mluvíme o menstruaci a masturbaci. V minulém roce tvořily celých 32 % celosvětových návštěv Pornhubu právě ženy. A toto číslo stále poroste. Jsme stále sebevědomější a vědomé si své vlastní sexuality.
2. Nadržený Netflix
Sex není tabu, což v uplynulé dekádě jasně dokázal fenomén 50 odstínů šedi. Knihy (a později filmové série) neznaly generačních rozdílů, na místě Anastasie Steel se viděly sedmnáctky i šedesátnice. Série Sexuální výchova, Big Mouth a Sex Explained jsou aktuálně hity na Netflixu. Je otázka, zda by se mohly vysílat před deseti, patnácti lety.
3. Za všechno může Donald
Polly Rodriguez, spoluzakladatelka společnosti Unbound specializované na sexuální wellness, je přesvědčená, že za všechno může Donald Trump. „Myslím si, že jeho zvolení prezidentem a následný útok na reprodukční zdraví Američanek (zrušil dotace na potraty a osvětu, pozn. red.) nezanechal v naší zemi jinou možnost než být hlasitější,“ tvrdí.
Od make-upu po afrodiziakum
Segment sexual wellness je úzce spjat s obecnými makro trendy, nově vznikající značky vždy reagují na požadavky dnešní doby. Vznikají tak produkty s čistým složením, které jsou na pohled krásné a ženské. Značky nastolují zcela nový přístup k zákazníkům a ti díky nim znovuobjevují vše od sexuálních pomůcek přes kvalitnější lubrikanty, běžné produkty denní péče až po luxusní kosmetiku. Zatímco obchody s kosmetikou či drogerie tento segment spíše schovávají, obrovské online servery na ně hrdě upozorňují. Můžete zabrousit třeba na stránky Cult Beauty, kde najdete kategorii Sexual pleasure and Wellness. Produkty, které tu objevíte, se v žádném případě nebudou podobat těm, jež najdete v zapadlých českých sexshopech degradujících ženy ve všech směrech.
Vybrat si můžete dokonalé vibrátory od Smile Makers s názvem The French Man a The Fireman nebo si třeba pořídit prášek Sexy Dust, který stačí přidat do ranního smoothie. Výsledek? Chuť na sex je okamžitě zpátky. Potřebujete zpevnit kůži v okolí vulvy nebo ji jen preventivě hydratovat? Pak sáhněte po speciálních krémech, sérech a olejích pyšnících se úžasným složením.
Až si budete příště přidávat do košíku novou paletku očních stínů nebo luxusní krém, přihoďte i něco z této zatím neprobádané kategorie. Protože stud už se nenosí. Naštěstí.