Co je FOODMO a kolik lidí se s ním potýká?
Konkrétně se jedná o strach, že promeškáme nějaké food novinky. Proto máme potřebu sledovat food a gastro profily a jídelní trendy, které na nich influenceři sdílí. Z nedávného průzkumu přitom vyplynulo, že FOODMO zažívá 77 % lidí.
Tito jedinci v průměru sledují 10 food profilů a tři čtvrtiny z nich dostávají okamžitou chuť na jídlo, které na sítích uvidí. Bojují proti němu tím, že jídlo, na které v online světě narazí, skutečně kuchtí, a to průměrně čtyřikrát měsíčně. Dobrý pocit jim přitom přináší, když si ho mohou poté i vyfotit a nasdílet (to přiznalo 46 %).
V čem je problém FOODMO?
Necelá polovina z nich (48 %) přitom sleduje amatérské kuchaře a právě toho se experti trochu bojí. Pokud tedy patříte k těm, kteří si recepty nejenom ukládají (jako já), ale skutečně se jimi v kuchyni inspirují, je dobré k nim přistupovat s rezervou. Stejně jako v jiných oblastech – některé trendy mohou být skvělé a významně vám usnadnit práci (jako například straší recept z TikToku na těstoviny se sýrem feta a s rajčaty v troubě), ale není to pravidlem.
„Lidé by si měli dát pozor, od koho přijímají rady o výživě a zdravém stravování. Základ je ověřovat si prezentované informace a komunikovat či radit se s odborníky,“ říká Jitka Dokoupilová, nutriční poradkyně ze společnosti NutritionPro, která lidem sestavuje krabičkovou dietu na míru.
Pokud tedy chcete jíst zdravě a k tomu využívat tyto novinky, určitě se vyplatí sledovat právě odborníky na stravu na sociálních sítích. A pokud chcete vyzkoušet nějaké nové trendy, vždy lze dohledat, jakou nutriční hodnotu jídlo skutečně má a zda bude vyhovovat právě vám.