Testování zkráceného pracovního týdne
Zkrátit pracovní týden nejde lusknutím prstu, a tak není divu, že mnoho států tuto pomyslnou „pátou průmyslovou revoluci“ testuje pod drobnohledem. V posledních týdnech se k testování připojili také někteří britští zaměstnanci, kteří za stejné finanční ohodnocení pracovali pouze od pondělí do čtvrtka. A výsledek? Pokud si myslíte, že jejich produktivita klesla a zaměstnanci byli v permanentním stresu, pak jste na omylu! Poslední zprávy ukazují, že ačkoliv zaměstnanci museli v prvních týdnech přeorganizovat svou pracovní rutinu, ve výsledku jim čtyřdenní pracovní týden prospíval. „Zakázala jsem, aby interní schůzky trvaly déle než pět minut a schůzky s klienty jsem zkrátila o třicet minut,“ říká ředitelka britské společnosti Samantha Losey pro CNN a dodává, že ve firmě zavedli také tzv. semafor. Zaměstnanci si na své stoly položili světlo a nastavili ho buď na zelenou (můžou si povídat), na oranžovou (jsou zaneprázdnění, ale můžou mluvit) a červenou (nechtějí být rušeni).
Podobnou strategii zavedl také Gary Conroy, generální ředitel kosmetické firmy, která sídlí na jižním pobřeží Anglie. Gary Conroy vytvořil „hloubkovou pracovní dobu“, během které se zaměstnanci soustředili výhradně na svou práci. Conroy si totiž uvědomil, že většina zaměstnanců věnuje v průměru 58 % svého dne činnostem, jako je odpovídání na e-maily a účast na schůzkách, namísto toho, aby se věnovali práci, na kterou byli najati. I proto rozhodl, že zaměstnanci budou dvě hodiny každé ráno a dvě hodiny odpoledne „povinně“ ignorovat e-maily, hovory nebo zprávy přes Teams. Výsledky jeho týmu předčily všechna očekávání.