Vzhůru na Západ a ještě dál
Čeští skláři patří ke špičce ve svém oboru. Přesto platí, že málokomu se povede dostat až na hollywoodská plátna. Co tedy stálo za úspěchem růžových džbánů značky Klimchi? „Cesta do Hollywoodu byla rychlá, ale trnitá. Minulý rok v květnu nás ze studia Warner Bros kontaktovali, že se jim líbí naše sklo a potřebují vybavit bar pro Barbie film. Doporučili jsme jim naše ručně foukané Rosaline Hobnail džbány. Nakonec jsme do Leavesdenských filmových ateliérů poslali celkem šestnáct džbánů. Bohužel se nám ale zásilka zpozdila na celnici a museli jsme improvizovat, protože produkční tým tlačil čas a potřebovali džbány na natáčení co nejdříve. Naštěstí máme ve Velké Británii rozsáhlou síť obchodních partnerů, kam stejné džbány i jiné modely dodáváme. Produkty se tak do ateliérů díky tomu dostaly včas,“ vzpomíná Lukáš Klimčák, majitel sklářské značky Klimchi.
Zajímavé je, že značce Klimchi se paradoxně daří lépe v zahraničí než v České republice. Značka poprvé vstoupila na trh v roce 2019 ve Velké Británii a teprve o tři roky později se představila v Česku. „V zahraničí jsem studoval a měl jsem tam kontakty, takže mi vstup na britský trh přišel jako logický krok. Následovala Evropa a Spojené státy s Kanadou,“ říká Klimčák a dodává, že povědomí o značce se v našich končinách každým rokem zvyšuje, což je dáno i prací a osobní značkou kreativního ředitele Františka Jungvirta.
Pohled na české sklo v domě Barbie najdete ve videu od Architectural Digest (čas 1:11).