#1 Nepodceňujte dress code
Dress code je oblast, kterou byste rozhodně neměli podcenit. Vše pochopitelně záleží na tom, do jaké firmy se na pohovor chystáte. Pokud se jedná o uvolněný start-up, můžete vsadit na jednoduché tmavé džíny, bílé tričko a ležérní sako, případně svetr. V případě, že vyrážíte na interview do velkého korporátu, který je vyhlášený svou uhlazenou etiketou, připravte si elegantnější outfit.
Na pohovor rozhodně nechoďte v žabkách ani v kraťasech. Vysoké teploty sice nenahrávají dlouhým kalhotám, na druhou stranu chcete udělat dojem. Proto si raději ponechte ležérnější oblečení na dobu, kdy už budete mít své pracovní místo jisté.
#2 Připravte si otázky
Důkladná příprava na pohovor se vám rozhodně vyplatí. Zjistěte si něco málo o firmě, kam míříte a dejte si dohromady seznam otázek, na které chcete znát odpověď. Můžou se týkat pozice, na kterou se hlásíte nebo i samotné společnosti. Dobrého kandidáta totiž dělí od těch ostatních iniciativa a zájem. Není totiž nic horšího, než když se vás personalista po vyčerpávajícím monologu zeptá, zda máte nějaké otázky a následuje hrobové ticho.
TIP: Víte, co je to „competence bassed interview“? Jedná se o pohovor založený na otázkách, které se primárě zaměřují na vaše zkušenosti z praxe a personalisté tuto metodu velmi rádi využívají. Připravte si proto i několik málo příkladů (např. jak jste zvládli krizové situace, nebo jak jste postupovali při řešení náročného úkolu). Zásoba praktických příkladů se vám jistě bude hodit.
#3 Ujasněte si své silné a slabé stránky
Otázky týkající se silných a slabých stránek jsou ve světě HR už tak trochu přežitkem, nicméně personalisté se na tyto věci ptají, i když trochu oklikou. Mohou vám například položit otázku ve stylu, co se vám v bývalém zaměstnání povedlo nebo kde jste naopak pohořeli. Připravte se proto i na trochu méně příjemné dotazy a dejte si dohromady své profesní klady i zápory.
TIP: Pro podporu svých zkušeností či pracovních úspěchů využívejte čísla. Můžete konkrétně jmenovat kolik let jste na dané pozici strávili nebo kolikačlenný tým jste vedli. Konkrétní čísla vždy působí lépe než neurčitý počet.