Pokud máte řidičský průkaz, pak si jistě pamatujete první chvíle v autoškole, kdy poprvé vyjedete na „velkou silnici“ a bojíte se, jak to dopadne. Sice víte, že váš instruktor na straně spolujezdce má pedály, kterými může případné katastrofě zabránit. Ale na klidném pocitu vám to moc nepřidává.
Zároveň pokud máte řidičský průkaz, tak můžete být jenom rádi. Před deseti lety stál okolo 8 tisíc korun. Dnes? Ty levnější se pohybují kolem 18 tisíc korun. Všichni vědí, že je to životní investice, která se vyplatí. Ale za poslední roky dost stoupá. Člověk tak dost přemýšlí, zda ho vůbec potřebuje.
Navíc s řidičským průkazem přichází obrovská zodpovědnost, proto člověk musí na silnici dodržovat přísná pravidla. Nezakončuje tak autoškolu pouze praktickou částí, kde musí při jízdě vozidla ukázat, jak se naučil řídit. Ale zároveň musí splnit také teoretické testy, které obsahují veškeré informace, které potřebuje znát, aby se mohl pohybovat na silnicích.
Tyto teoretické testy se aktualizují, ale základní věci zůstávají pořád stejné. Jistě (tedy alespoň v to pevně doufáme) si stále pamatujete, jak se značí hlavní a vedlejší silnice a jak vypadá zákaz vjezdu. Víte ale například, v jaké vzdálenosti za vozidlem má být v případě nouzového stání umístěn výstražný trojúhelník?
Občas se tyto informace člověku zautomatizují natolik, že má pocit, že z nich vše zapomněl, ale pak zjistí, že si toho pamatuje více, než čekal. Jak jste na tom, můžete zjistit v našem kvízu, který obsahuje otázky, které se vyskytují přímo při zkouškách a jsou dostupné na stránkách Ministerstva dopravy. Zvládnete následujících 10 z nich?
Vyzkoušet je samozřejmě můžete, i pokud neřídíte. Alespoň jistíte, jak se v této oblasti orientujete a kolik byste se toho museli na zkoušky na řidičský průkaz učit.