Klasickým sociálním sítím odzvonilo. Mileniálové se přesouvají na Poetizer
Taky už jste si mysleli, že všichni mladí zaprodali svou duši sociálním sítím? Ukázalo se, že to s nimi ještě není tak ztracené, a že dokonce mají básnicné střevo.
Podle výzkumu americké komunikační agentury Hill Holiday klesá zájem mladých lidí o klasické sociální platformy, na kterých jde hlavně o fotky. Z čísel vyplývá, že 34 % dotazovaných zástupců generace Z si účet na některé ze stávajících sociálních sítí zrušilo a téměř dvojnásobek (64 %) si od nich dává dočasnou pauzu. Vytváří se tam totiž virtuální svět, který je perfektní. Spoustu uživatelů se jeví jako naprosto spokojené bytosti s ideální postavou a dokonalým životem. Ti, co jsou nohama na zemi ví, že ve skutečnosti je to jinak, jenže slabším jedincům může tato zkreslená realita způsobovat duševní onemocnění. Jako sítě, které působí největší riziko, vyšly ve výzkumu Instagram a Snapchat. „Je zajímavé, že obě jsou zaměřené hlavně na obraz, a obě, zdá se, způsobují v mladých lidech pocity méněcennosti a úzkosti,“ uvedla ředitelka RSPH Shirley Cramer.
Nyní se ale blízká na lepší časy, je tu totiž zcela nová sociální síť, která má smysl a vymysleli ji Češi! Za vznikem Poetizeru stojí rostoucí obliba poezie na internetu a dlouhodobý odliv mileniálů z tradičních sociálních sítí. Má být útočištěm stávajícím autorům a všem, kteří hledají novou formu sebevyjádření. „Když jsme Poetizer vytvářeli, naslouchali jsme přáním a potřebám básníků. Komunita lidí se zájmem o poezii globálně dramaticky roste a zaslouží si mít svou vlastní sociální síť, programovanou dle jejich přání a bez jakýchkoliv překážek pro jejich umělecké vyjádření,“ vysvětluje jeho spoluautorka, CEO Poetizeru Johana Sedláčková Vamberská.
Poetizer jako síť založená primárně na poezii, tedy psaném slovu, tak může být pro velkou část uživatelů příjemnou alternativou. „Vytváří prostor pro milovníky poezie napříč zeměkoulí, kteří mají stejné touhy a ctí stejné hodnoty - svobodu projevu, autenticitu a lásku k poezii jako formě sebevyjádření. Věříme, že nadchne i ty, kteří se zatím skrze básně nevyjadřovali,“ uvádí Lukáš Sedláček, zakladatel a Managing Director Poetizeru.
Důkazem, že poezie je v posledních letech čím dál více oblíbená jsou tzv. „instapoets“, čili novodobí básníci, kteří své básně prezentují na Instagramu. Mezi nejznámější patří například Američan R. M. Drake (1,8 milionu followerů), Australanka Lang Leav (475k followerů) nebo nekorunovaná královna instapoets, kanadskoindická básnířka Rupi Kaur (3,2 milionu followerů). Její prvotiny milk and honey se prodalo více jak 2,5 milionu kusů a přes rok se držela v žebříčku bestsellerů New York Times.
„Když jsme Poetizer vytvářeli, naslouchali jsme přáním a potřebám básníků. Komunita lidí se zájmem o poezii globálně dramaticky roste a zaslouží si mít svou vlastní sociální síť, programovanou dle jejich přání a bez jakýchkoliv překážek pro jejich umělecké vyjádření,“ doplňuje jeho spoluautorka, CEO Poetizeru Johana Sedláčková Vamberská.
Zaujala vás tato sociální síť? Poetizer je na dobré cestě ke všem básníkům i nebásníkum a dokonce má globální ambice. V těchto dnech je uváděný v USA.