Za dokonalým zvukem stojí výzkum
Petr Furch, jemuž letos bude šestatřicet, nastoupil do rodinné firmy po střední škole. Jako teenagera ho přitom kytary příliš nezajímaly, přesněji řečeno nezajímala ho jejich výroba. Stejně jako jeho otce jej ale bavila muzika. Hrál v kapele na elektrickou kytaru. Ale dělat a prodávat hudební nástroje? To ne. Mnohem víc ho to táhlo k počítačům. „Já jsem z generace, která vyrůstala na počítačových hrách, v tomhle jsme si s taťkou moc nerozuměli,“ vypráví Furch mladší, který se na přání tatínka alespoň vyučil uměleckým truhlářem. „O firmu jsem se začal trochu víc zajímat až po škole, v nějakých dvaceti. Požádal jsem taťku o práci hlavně proto, abych měl peníze na pivo. Pořád jsem v té době doufal, že mě bude živit koncertování,“ usmívá se Petr.
Práci ale rychle propadl a do chodu rodinné firmy ‚propašoval‘ víc moderních technologií. Tradiční řemeslnou výrobu teď pod střechou bývalého mlýna doplňují nejmodernější obráběcí stroje či lakovací a lešticí roboty. „Automatizace, robotika, technologie, to je moje parketa,“ říká Furch mladší, pod něhož nyní spadá i výzkumné oddělení firmy. V tom se pracuje třeba na vývoji nových rezonančních laků, které jsou pro zvuk skoro tak důležité jako bezchybně provedená přední deska nástroje. Obecně lze říci, že akustická kytara je nástrojem, který nabízí velký prostor pro inovace. Podle Petra Furcha ale novinky nesmějí být příliš vidět navenek. Hráči na kytaru jsou v tomto ohledu hodně konzervativní. Chtějí dokonalý zvuk, ale zároveň klasický vzhled nástroje.