Sluch
V 80. letech 20. století bylo zjištěno, že děti pravděpodobně slyší již v děloze a jsou schopny rozlišovat jednotlivé hlasy. V roce 1980 vědci prokázali, že dítě preferuje po narození matčin hlas. Podle provedeného výzkumu bylo zjištěno, že děti mohou začít slyšet některé zvuky už kolem 20. týdne těhotenství. Jejich sluch je však omezen na nízkofrekvenční zvuky kvůli tlumícímu efektu plodové vody a okolních tkání.
Chuť a čich
Chuť a čich jsou propojené smysly, protože chuť je ve skutečnosti z 90 % způsobena právě čichem. Bylo prokázáno, že se některé příchutě, jako je třeba vanilka, mrkev, česnek, anýz či máta, přenášejí do plodové vody, ve které se plod v lůně nachází a také ji pije. Byl proveden výzkum, kdy skupina těhotných žen pila mrkvovou šťávu každý den, zatímco druhá skupina se mrkvi zcela vyhýbala. Jakmile narozené děti začaly s pevnou stravou, děti od "matek s mrkví" snědly více cereálií s příchutí mrkve.
Správná stimulace
Na základě těchto důkazů je jasné, že lze začít ovlivňovat postnatální vývoj dítěte na základě vnějšího senzorického prostředí matky již během těhotenství. Je proto třeba dbát na zdravou vyváženou stravu, vyhýbání se stresu a rozčileným projevům, výběr ambientní hudby atd. Dále je třeba se přiměřeně oblékat k počasí a vyhýbat se extrémním teplotám. Většina smyslového vývoje však stále proběhne až po narození.