Eva miluje jednoduchost funkcionalismu, ale srdcem jí vládne jemnost a elegance: Bydlení, které vypráví nejeden příběh
V Evě se spojuje designérský um a láska k umění. Její byt je galerií funkcionalistického nábytku a jedinečných uměleckých kousků, které prostor povyšují na oázu klidu a stylu. Zjistěte, jak dokázala propojit eleganci minulosti s moderním komfortem.
Odpočinkové části místnosti, kterou tvoří výklenek na jedné straně s oknem a na druhé s knihovnou, dominuje staré funkcionalistické trubkové sofa z 30. let, repasované v koňakově hnědé italské kůži. Nad ním visí dřevoryt Dva psi od Josefa Váchala, vlevo minimalistická lampa od Hoeltkoetter, vpravo odkládací stolek od Eileen Grey. Pro pocit komfortu je na zemi položen hebký koberec v barvě taupe od belgické firmy Ligne Pure. „Přestože je byt situovaný v přízemí, je plný denního světla. Funkcionalisticky strohý, zároveň ale působící velmi elegantně a křehce.“ Prostorný obývací pokoj plní převážně odpočinkovou a reprezentativní roli. Proto je oddělen od pracovní části bytu, kuchyně, oknem, jehož součástí je barové posezení s deskou z přírodní černé neleštěné žuly. Ta je doplněna nerezovými židlemi Pipe Stool od Jaspera Morrisona, stylově navazujícími na funkcionalistický zbytek místnosti.
Ikonické kousky od designových mistrů
Klidnou dominantou jídelní části je bílý kulatý minimalistický stůl od Pedrali. Ten obklopují transparentní židle Eros navržené Philippem Starckem pro značku Kartell, které evokují okvětní plátky křehké květiny. Dojem jemnosti ještě umocňuje bublinkový lustr od Classiconu. Jediným výraznějším prvkem jídelního koutu je zlatě zarámovaný plakát Něžná od výtvarnice Olgy Poláčkové - Vyleťalové. U vstupních dveří, naproti jídelnímu stolu, je „Kolářův“ kout (podle koláží na stěně) se dvěma ikonickými pružinovými křesly H-269 od Jindřicha Halabaly z Modernisty. Jsou potažena látkou s geometrickým vzorem Leone od rakouské značky Beckhausen, kterou navrhl v první polovině 20. století architekt Josef Hoffmann. Prostor doplňuje repasovaná podlahová lampa ze stejného období. „Nad puristicky strohou komodou od USM Haller visí kontrastní akvarel ve zlaceném ornamentálním rámu. Je od Zdeňka Milera, autora legendárního Krtečka,“ vysvětluje Eva Keřková, která vystudovala dekorování porcelánu, pak absolvovala obory výtvarná výchova a společenské vědy, dlouhou dobu se živila grafickým designem a komunikací. V uplynulých letech si přidala kurzy tvorby interiérového stylu. Více informací o její práci na Evakerkova.cz.
Článek vyšel pod původním titulkem v časopise Marianne Bydlení. Všechna vydání časopisu naleznete za zvýhodněnou extra cenu zde.
- Zdroj článku
-
článek vyšel v časopise Marianne Bydlení