I mistr influencer se občas utne aneb Reklamy na Instagramu, které nepůsobí věrohodně
Pokud patříte mezi fanoušky sociální sítě Instagram, pak jste se pravděpodobně setkali s influencer marketingem. V mnoha případech je proveden správným způsobem, avšak najdou se i výjimky, které celý koncept pojmou po svém! A jak to potom dopadá?
Hned na začátku bychom měli objasnit, že influencer marketing není žádné sprosté slovo. Pokud se influencer rozhodne propagovat značku, která je mu blízká, má k ní vztah a danou spolupráci označuje hashtagy jako #ad nebo #spoluprace, pak rozhodně nejde o nic špatného. Problém přichází v momentě, kdy influencer spojí své síly se značkou, která se k jeho tematickému zaměření absolutně nehodí.
Ono asi není úplně běžné, aby módní influencerka pózovala u stavebního materiálu Weber?
Dále se můžeme setkat také s tím, že influencer nedokáže s daným produktem správně pracovat. Chápeme, že vzít si daný produkt do ruky může působit prvoplánově, avšak položit ho na lehátko u moře, nepůsobí o moc lépe. Stranou ponechme otázku, kam slečna fén zapojila...
Samostatnou kapitolou je reklama na nejmenovanou značku hodinek. Vzhledem k tomu, že tato značka pracuje s velkým množstvím influencerů, je poměrně velkým oříškem vyfotit hodiny originálním způsobem. No, snaha byla...
Jak si holíte nohy vy? Předpokládáme, že také na posteli, v ponožkách a v přítomnosti šálku s horkou čokoládou.
Předešlá fotka nám dala jasnou zprávu o tom, že holení v koupelně je passé. A co tedy máme teď ve vaně dělat? Indicie nám poskytne influencerka @donnaxadrienne.
A pokud se přece jenom rozhodnete pro depilaci nohou v koupelně, pak neudělejte stejnou chybu jako tato německá influencerka, a zapojte si svůj depilátor do zásuvky.
V příštím roce si nezapomeňte do plážové tašky přibalit také kartáček. V bazénu vám určitě přijde vhod.
A na pláž rozhodně také patří sprej na vlasy. Ten si můžete ladně zastrčit za spodní díl plavek.
Další zajímavé fotografie, které se influencerům příliš nevyvedly, naleznete na německém facebookovém profilu Perlen des Influencer-Marketings. Ačkoliv je celý profil v němčině, vězte, že nemusíte znát jediné německé slovíčko, abyste pochopili, že s danou fotkou je něco v nepořádku.
Pokud máte hokej v samotném pojmu influencer marketing, pak doporučujeme poslechnout podcast od Terezy Salte, která je spolumajitelkou firmy Elite Bloggers. V Elite Bloggers mají pod křídly některé české influencery a společně se snaží, aby spolupráce s firmami byly transparentní, a především, aby nedocházelo k podobným přešlapům jako například na německé instagramové scéně.
Setkali jste se na Instagramu s nepřirozenou reklamou?
ČTĚTE TAKÉ:
14 trapných věcí, které jsme schopné udělat pro dobrou fotku na Instagram