Nový Lexus UX: Parťák pro městská dobrodružství
Zbrusu nový model Lexus UX je dělaný hlavně pro ženy do města. Vyrazila ho proto testovat naše redaktorka Kája až do slunné Barcelony.
Mám ráda auta a ráda řídím. V ženském slovníku toto znamená, že se mi líbí hezká auta a za volantem se cítím nejlíp, když mi do toho nikdo nekecá. Proto jsem na nejspolehlivějšího spolujezdce pasovala naší fenku Bertu. Když jsem byla pozvaná na testování nového modelu Lexus UX, předem jsem všechny upozornila, že v mém podání dostane pojem „testovat auto“ úplně nový rozměr. Jako správná ženská totiž posuzuji přednosti auta úplně podle jiného měřítka než opačné pohlaví. Jestli toto mé „hodnocení“ bude číst nějaký automobilový odborník, bude se chytat za hlavu, ale jsme magazín pro ženy a já jsem tohoto nového mazlíka testovala právě pro ně.
Lexus UX si mě získal ještě před tím, než jsem ho nastartovala (ano, to může říct o autě jen ženská). Dělá se totiž v hybridu a šetří tak životní prostředí i vaši peněženku. To pro mě platí dvojnásob, od minulého roku totiž můžete v Praze s hybridem parkovat kdekoli na modré zóně, což mně osobně by ušetřilo spoustu pokut. Pokud vás odrazuje fakt, že elektromobily musíte neustále připojovat do zásuvky, u hybrida tuto starost nemáte. Baterie se totiž dobíjí při brzdění, nebo když uvolníte nohu z pedálu. Tímto auto splnilo jeden z mých požadavků, a to být šetrnější k životnímu prostředí.
Bezpečnost na prvním místě - toho se Lexus drží zuby nehty. Auto má totiž spoustu bezpečnostních technologií, které zajišťuje Safety System +. Můžete se tak spolehnout např. na předkolizní bezpečnostní systém včetně funkce rozpoznávání chodců, asistenta pro udržení v jízdním pruhu, systém rozpoznávání dopravních značek a inteligentní ovládání dálkových světel. Já velice ocenila i parkovací kameru, která vám napovídá, kolik místa kolem sebe ještě máte. Pro mě je tato funkce k nezaplacení.
Chcete slyšet veselou historku z testování? Bez mučení se přiznám, že neumím jezdit podle navigace. Proto pro mě bylo celé okolí Barcelony doslova španělskou vesnicí. Na(ne)štěstí na tom byl můj kolega, se kterým jsme měli auto půjčené, podobně. Oba jsme si proto objeli několikrát dokola kruhový objezd (což mi vždycky připomnělo scénku z filmu Báječná dovolená) a jednou jsme navigaci tak zmátli, že nás navedla na soukromou prašnou cestu. Více to raději nebudu rozebírat, každopádně můžu potvrdit, že Lexus UX, původně určený do města, se osvědčil i v terénu. Vyzkoušeli jsme to na vlastní kůži.
Když bych se pokusila zhodnotit jízdní vlastnosti, opět po svém, auto se mi řídilo velice dobře. Je pohodlné, velikostně tak akorát, vevnitř má dostatek držáků na kafe a sound systém spojíte i se svým Spotify. V rytmu Wannabe od Spice Girls jsme si proto příjemně brázdili klikaté silnice na pobřeží Barcelony a díky tichounkému hybridnímu pohonu nás nerušil zvuk motoru.
Přeci jednu výtku mít budu. Asi bych čekala větší kufr, ale je to převážně auto do města, tudíž na běžný nákup a převoz Berty je zcela dostačující.