Piloti a letušky hodně cestují a znají celý svět
To je pravda, cestovat se dá dost, to je pro většinu lidí, co to dělají, hlavní motivace. Já bych se asi nikdy sama nepodívala do Tokia nebo do Kapského Města. Jakmile let trvá déle než čtyři hodiny, máte nárok na minimálně dvanáctihodinový odpočinek v dané destinaci, standardem ale bývá 24 hodin. Jsou lidé, kteří jdou na hotel, deset hodin spí, pak koukají na televizi, zajdou na večeři a zamíří zpátky do letadla. Já z toho chtěla vytěžit co nejvíc, takže jsem spala málo a snažila se vidět, co šlo.
Jako letuška teď nepracuji, ale třeba letenky už vybírám jinak. Dřív rozhodovala cena, prostě co nejlevnější letenka, všechno ostatní mi bylo jedno. I teď nemám problém letět do Londýna s nízkonákladovkou, let trvá dvě hodiny, tam ten servis nepotřebuju. Když jsme ale letěli s manželem na Kubu, cena letenek byla podobná u všech společností a vybrali jsme nejkratší let. A byl to můj nejhorší let v životě! Až při letu jsme zjistili, že v ceně, která nebyla nízkonákladová, není žádné jídlo ani pití, a my nic neměli s sebou. Obrazovky na sledování filmů nefungovaly. Jedenáct hodin jsme seděli v letadle bez možnosti rozptýlení, utratili asi 60 eur za jídlo, ze kterého mi navíc ještě poslední tři hodiny bylo strašně zle. Musíte počítat s tím, že pokud nepoletíte první třídou, tak ta letadla jsou plus minus stejná, mačkat se budete stejně. Ale rozhoduje servis. Záruka kvality jsou Emirates, Qatar Airways, Cathay Pacific. Emirates jsou nejlepší v zábavě pro pasažéry, máte tam v nabídce tisícovku filmů, na palubě je co dělat. Turkish Airlines prý zase mají nejlepší jídlo.