Tištěné fotky totiž mají přeci jenom něco do sebe. Když se člověk dívá do alba, tak se v něm automaticky probouzí nostalgie a vzpomínky, a to i když se nejedná o příliš dobré fotografie. Jednoduše mají své kouzlo, trochu větší, než když jsou ty obrázky pouze uloženy v telefonu či v nějaké online databázi. Možná si je i chceme vytisknout, ale tak nějak zapomeneme. A když nejsou hmatatelné, je daleko jednodušší je ztratit.
To vše mě vede k myšlence, že možná tato doba plná chytrých technologií, které si o nás pamatují úplně vše – nejen naše fotky, videa, hlas a tedy i podobu; ale skoro nám čtou myšlenky, jelikož když se o něčem bavíme, či si něco vyhledáváme, ony si to potom pamatují a nabízejí nám to, co nás zajímá (například ty podzimní boty, které jsme si posledně hledali); a nemluvě o AI, která je chytřejší jak radio – nás postupně vede vlastně zpět před ně. Tedy ke zmiňovaným albům s fotografiemi, ale i k dopisům, u nichž se lidé nemusí bát, že zanechají nějakou digitální stopu.
A vlastně to v dnešní rychlé době není tak úplně špatný nápad. Dělat fotky z polaroidů či klasických foťáků, probírat se jimi, nebo někomu psát dopisy o tom, jaký jste měli den, či týden, o několika odstavcích. Je to hezký způsob, jak v této rychlé době zpomalit a více si užívat hezké jednoduché momenty. Zároveň to je důkaz toho, že vědomý krok zpátky může být vlastně velkým krokem vpřed.