Frida Kahlo a Amelia Earhartová jako panenky Barbie. Které další úspěšné ženy inspirovaly Mattel?
Panenky Barbie jsou milovány děvčátky po celém světě již mnoho generací. Nyní je mohou inspirovat nejen vzhledem a smyslem pro módu, ale i vnitřní krásou a svým příběhem.
Společnost Mattel a jejich ikonická značka Barbie představila na Mezinárodní den žen nové panenky, které ztvárňují skutečné a velice inspirativní ženy. Hlavním důvodem pro vytvoření těchto panenek byl průzkum provedený u 8 000 matek. Až 86 % z nich uvedlo, že nejsou spokojeny se způsobem, jakým jdou panenky Barbie dětem příkladem. Zkrátka se jim nelíbí, že se malé holčičky vzhlíží v panenkách s dokonalou postavou a chtějí být jako ony.
„Panenky Barbie vždy dívkám umožňovaly vžít se do různých rolí, ať už životních nebo pracovních. Nyní jsme nadšeni, že můžeme představit panenky ztvárněné podle reálných žen, abychom děvčátkům připomněli, že mohou být čímkoli si budou přát!“ uvedla SVP a generální ředitelka Barbie.
Najdeme zde panenky vytvořené podle osobností jak z historie, tak i současnosti. Kolekce s názvem "Inspirativní ženy" má za cíl seznámit dívky s ženami, které se svými činy zapsaly do historie. Je to jistě zábavnější forma, než kdyby si o nich četly v učebnicích. Mohou si tak např. hrát s mexickou umělkyní Fridou Kahlo nebo první pilotkou, která sama přeletěla Atlantský oceán, Amelií Earhartovou.
Série "Sheroes" navazuje na kampaň z roku 2015, která ztvárňuje panenky Barbie podle žen současnosti. Jsou to ženy, které ve svém oboru posouvají hranice, čímž malé dívky inspirují v tom, že stačí chtít a opravdu mohou dokázat cokoli. Jsou z celého světa. Letos k nim přibyla např. režisérka filmu Wonder Woman Patty Jenkins, nejmladší zlatá olympijská medailistka ve snowboardu Chloe Kim, italská fotbalistka konžského původu Sara Gamaová, britská boxerka Nicola Adamsová, novinářka a horolezkyně Martyna Wojciecowská z Polska či šéfkuchařka Hélene Darrozeová z Francie.
Kampaní se značka snaží vzdát obdiv a poctu každé ženě, která si jde za svým snem a je kvůli tomu schopná posouvat dosavadní limity. Je důležité v tomto podporovat dívky už od útlého věku a dodávat jim sebevědomí k čemukoli, čeho si přejí dosáhnout. Do budoucna značka plánuje zahrnout do kampaně další osobnosti.