Vymyslel nové technologické postupy
Sám vymyslel nové technologické postupy pro výrobu forem, aby mohl rychleji a prostorově efektivně vyrábět menší kusy. „Použití cementu bylo v ateliéru problematické kvůli prachu, který při něm vznikal, a tak jsem hledal nový, snadno použitelný materiál. Inspiroval jsem se technikou papírmaše a vyvinul směs s použitím recyklovaného papíru ze skelného vlákna a separátu,“ vysvětluje. Výsledek? Vysoce tvárná hmota pro tvorbu výlisků. „Formy lze navíc s minimálními opravami znovu reprodukovat. Opakované zpracování jim dokonce prospívá, protože vylepšuje jemnější detaily v následujících výtvorech,“ přibližuje Ricardo své inovace v ateliéru nové roubenky a dodává: „Mohu-li jmenovat jednu věc, která nám sklářům v libereckém kraji pomáhá, je to projekt Křišťálové údolí. Díky němu jsem se se svou tvorbou posunul neuvěřitelně daleko.“ „Když skončí představení nebo natáčení, zmizí ‚děťátko‘, které si člověk dlouho piplal. Chybělo mi po sobě něco hmatatelného, co je jen moje,“ vysvětluje Ricardo jeden z důvodů, proč opustil práci scénografa a zamířil ke sklu. Roli v tom podle něj sehrálo i to, že je gay a s partnerem nezanechají vlastní potomky. „Toužil jsem, aby po mně zbyla nějaká emoce. A právě při práci se sklem se mi najednou protnulo všechno. Skrze sklo mohu konečně vyprávět své příběhy,“ uzavírá Ricardo Hoineff.