Nestíháte? Hledejte pomoc u profesionálů!
V práci bují uzávěrka, doma vypukla třetí světová a na vytrvalý zástup hladových krků vás už nebaví se dívat? Pak možná přišel ten vhodný čas obrátit se na někoho, kdo vám s tím vším zmatkem pomůže...
Čas. Bezesporu nejvzácnější cenina dnešní doby. Málokomu se dostává a všichni bychom si ho přáli mít více. S radostí bychom ho pak věnovali svým nejdražším. Jen kdyby nebylo nutné udělat ještě tohle, dodělat to či ono a ještě trochu máknout na pár restech z minulého týdne...
Jak ale z tohoto bludného kruhu ven? Dobrá zpráva je, že na to už nemusíte být sami. S organizováním času a s běžnými i méně běžnými pochůzkami vám totiž může pomoci hned několik profesionálů. Jedním z nich je i Lucie Flajšmanová ze společnosti Lifestyle management.
Jak to celé začalo?
Třicetiletá brunetka Lucie přišla k organizování životů druhých vlastně náhodou. Stala se jí věc, jaká může v dnešní době potkat kohokoli z nás – ze dne na den se ocitla bez práce. V mezičase hledání nového zaměstnání postupně začala svůj volný čas nabízet svým známým. Hlídala děti, pekla dorty, suplovala hodinu literatury nebo chodila nakupovat na farmářské trhy.
Krize na trhu práce nakonec Lucii donutila zamyslet se nad budoucností: „Získat práci v mém původním oboru bylo stále těžší. Na doporučení svých známých jsem se proto rozhodla zůstat u organizování času druhých. Nechtěla jsem však být zaměstnaná jako hospodyně nebo chůva ve velké agentuře. Místo toho jsem raději založila vlastní. Vzpomněla jsem si, že tyto služby fungují třeba v USA a Velké Británii. Začala jsem tedy číst jejich nabídkové weby a orientovat se na našem trhu, abych si promyslela, co a jak vůbec nabídnout.“
Co můžete očekávat?
V první řadě diskrétnost a osobní přístup. Ačkoli na webových stránkách (www.lifestyle-management.cz) naleznete seznam nabízených služeb, vždy záleží na tom, co v daném momentě potřebujete. Agentura se ráda přizpůsobí vašim požadavkům a upraví vám služby na míru.
Lucie dodává: „Zajistíme, aby měl zákazník uklizený byt, vyžehlené prádlo, vyzvednuté dárky či květiny, zaplacené účty, odeslané e-maily a poštu, noviny na stole, domácí snídani či oběd, zorganizovanou oslavu narozenin svých dětí či babičky, vyvenčeného psa, zajištěnou dovolenou bez starostí, lístky do kina či divadla, romantickou večeři ve dvou, dohled nad řemeslníky, odvedené děti do školky a do školy nebo nakoupeno na víkend.“
Jednoduše lze zařídit vlastně cokoli, na co si vzpomenete a nemáte na to čas. Dokonce je možné domluvit se i na tom, že zaměstnanec agentury přijede až k vám do kanceláře, kde společně sepíšete seznam věcí, které je nutné vyřídit.
Pro koho jsou tyto služby určeny?
Klienti firmy se etablují zejména ze svou skupin. Jedni raději věnují drahocenný čas na vydělávání dalších peněz, druzí by dali cokoli za to, aby se nemuseli zabývat prkotinami běžného života, jako je shánění lístků do divadla, věšení záclon nebo vybírání nové pračky.
Ženy o sobě s oblibou říkají, že vynikají organizováním. Zato muži jsou v práci bez své asistentky často úplně bezradní. Mohlo by se proto zdát, že mezi zákazníky podobných firem patří především silnější pohlaví. Opak je však pravdou: „Momentálně našich služeb využívají více ženy, protože jsou to stále ony, kdo organizuje věci kolem domácnosti, dětí a příbuzných. Muži se nám hodně ozývají v době před Vánocemi. Potřebují poradit s výběrem vhodného dárku a následně oběhat i nákup samotný,“ tvrdí Lucie.
Kolik za to?
Záleží na tom, zda potřebujete vyzvednout prádlo z čistírny, nebo zařídit rodinnou dovolenou. Hodinové sazby jsou proto stanoveny v rozpětí od 150 do 300 Kč.