Cesta k vysněné pozici
Sociální síť LinkedIn vám vydláždí cestičku nejen ke klientům, ale také k zaměstnavatelům. I v tomto případě ale musíte jít profesnímu štěstí naproti. „Dejte si do latě profil, aby z něj bylo na první pohled patrné, co umíte. Na místo motta vložte název profese, kterou děláte. Také si nastavte upozornění na typy pozic, které vás zajímají.“
Tím ale cesta za vysněnou prací teprve začíná. Je třeba začít budovat svou značku a publikovat obsah s profesními radami, tipy nebo minulými profesními úspěchy. „Přemýšlejte také nad tím, pro jakou firmu chcete pracovat. Následně není složité vybranou firmu na LinkedInu najít, sledovat její aktivitu, lajkovat a komentovat její příspěvky,“ předává Veronika další tipy. Díky tomuto kroku se personalistům vryjete do paměti, což vám může pomoci při následném pohovoru.
Nebojte se publikovat
Jak už bylo zmíněno, být aktivní na LinkedInu se vyplácí. „Obecná poučka říká, že má smysl publikovat obsah ve chvíli, kdy vaše síť obsahuje přes 500 kontaktů. Na takové číslo ale nemusíte čekat, protože lze publikovat také ve skupinách, kde už lidé jsou, a následně se s vámi můžou propojit.“ Uživatelé LinkedInu nejsou líní číst, a tak nestačí, když budete přidávat veselé obrázky s popiskem o třech slovech. Naopak, velmi dobrý dosah mají texty, které působí profesionálně. A jak ideální příspěvek vypadá? „Upoutá vás nadpisem a na prvních třech řádcích zaujme natolik, že kliknete na tlačítko zobrazit více. Na LinkedInu nejsou důležité jen lajky, spíše je podstatné, jak dlouho si příspěvek čtete,“ tvrdí Veronika a dodává, že byste neměli zapomenout ani na používání hashtagů a tagů, které opět fungují na jiném principu než například na Instagramu. Na LinkedInu je totiž důležité zacházet s hashtagy s rozmyslem. Používejte jich maximálně pět a nezapomeňte je napsat ve správném tvaru. Nebuďte líní si vyhledat, kolik sledujících daný hashtag má, a berte tuto informaci v potaz. Jedině tak se váš příspěvek může dostat k většímu počtu uživatelů.
Nečekejte, že po týdnu používání LinkedInu budete mít sáhodlouhou síť kontaktů a desítky pracovních nabídek. K úspěchu na LinkedInu jsou klíčové dvě vlastnosti – trpělivost a schopnost tvořit konzistentní obsah. „LinkedInu se nemusíte věnovat každý den, bohatě postačí, když ho navštívíte dvakrát až třikrát do týdne. Nezapomeňte ale být aktivní, to znamená nejen psát originální příspěvky, ale také komentovat a sdílet příspěvky druhých. Funguje tu reciprocita a vrátí se vám to,“ uzavírá Veronika Soukupová.