Jak vnímáte roli ženy v byznysu?
Myslím si – a ať se to chlapům líbí nebo ne – že to máme trochu těžší. Vím, že existuje spousta skvělých mužů, kteří se rovnocenně podílejí na péči o děti, ale ve chvíli, kdy chcete jako žena podnikat nebo rozvíjet svou kariéru a zároveň máte děti, dostanete se často do situace, kdy si zkrátka musíte vybrat. Dokonce i ve školkách a školách, když se něco přihodí vašemu dítěti, učitelky vždycky volají mamince. Nikoho ani nenapadne zavolat otci. I v tomhle směru vnímám, že to mají ženy složitější. Nehledě na to, že když jste nějakou dobu na mateřské dovolené a potom se vracíte do pracovního procesu, není to vždy ideální. Obecně podnikání v Česku na ženy moc nemyslí. Sama jsem to viděla v rámci projektu, kde jsem působila jako ambasadorka – jde o projekt She’s Next od společnosti Visa. Během něj proběhl interní průzkum, který ukázal, že podnikající ženy tvoří obrovskou skupinu, se kterou se téměř nepracuje. Tyto ženy se často ocitají v pasti, nevědí, jak z ní ven, a nikdo jim nepomáhá. Přitom by mohly být obrovským přínosem pro společnost – pro státní rozpočet a celkově pro ekonomiku země. Je to velká skupina lidí, kterou by stát mohl využít, ale nevyužívá. Tyto ženy pak často pracují na částečné úvazky, nejsou šťastné a ani společnosti příliš nepřinášejí. A to je podle mě obrovská škoda.