Na sociálních sítích se strhla lavina negativních komentářů. Překvapila vás kritika?
U sociálních sítí vždycky záleží na perspektivě. Na mých sociálních sítích a na sítích mých přátel nebo kolegů jsem negativní kritiku zaznamenala pouze v malé míře, protože právě jde o určitou síť lidí. ČOV nám řekl, že podle monitoringu je 70 % hodnocení pozitivních. Naopak mě ale překvapilo, s jakým nasazením se vyjadřují návrháři, kterých se to vůbec netýká, a posuzují mě, jako kdybych byla u nich ve škole.
Dostala jste nějakou zpětnou vazbu od lidí z jiných zemí? Například z Japonska?
Ano, povídala jsem si s japonskou návrhářkou, která je v Japonsku oblíbená a vytváří podobně ležérní věci jako já pro značku Tradice. Říkala, že Japonci velmi ocení modrotisk a vějíř. Navíc, pokud někdo viděl nástupovou kolekci Japonců, oni mají dvě – jednu červenobílou a druhou modrobílou, tak musel vidět velkou podobnost. Zároveň na kolekci reagovali Japonci, které znám. Ti říkali, že dodržuje jejich estetiku délek, přikrytí paží a líbí se jim, že se snažíme o formálnost, protože oni vnímají olympijský nástup jako slavností událost. Je vlastně zajímavé, že dříve na ceremoniálech bylo téměř výhradně formální oblečení (až na některé národy z Afriky, kteří už dříve chodili v batice), v současné době se tam střetává sportovní, formální, sportovně elegantní nebo právě národní pojetí. My jsme se rozhodli pro pojetí národní, což je možná to, co veřejnost začíná pomalu chápat. Skvělé je, že nás třeba v Arabských Emiátech zařadili do výběru sedmi nejzajímavějších kolekcí, už se o nás ve světě mluví.
Sledujete i kolekce jiných zemí? Která se vám osobně líbí nejvíce?
Pro mě bylo nejdůležitější Japonsko. Americkou kolekci od Ralpha Laurena vnímám tak, že vsadil na jistotu a sport a nic více. Je to krásná čistá kolekce, která má skvělou prezentaci, jakou má Ralph Lauren vždy. Moc se mi ale líbí Austrálie. Prezentace i fotografie jsou moc hezké. Jsem zvědavá i na Kanadu, jejich průvod možná bude připomínat Sametovou revoluci. Na druhou stranu se kanadská kolekce může setkat s nadšením u mladších lidí, takže z toho může vzniknout zajímavý dialog.
Přijala byste nabídku vytvořit olympijskou kolekci znovu? I s vědomím toho, že bude vystavena kritice?
Pro mě je to splněný sen. Kritika mě vůbec neovlivnila. Mrzelo mě to jenom za švadleny a lidi, kteří stojí za výrobou. A také mě mrzelo, že na kolekci plive někdo, pro koho vůbec není určena. Nelíbí se mi to v rámci české povahy.