Když mluvíme o obraně, jak se vyrovnáváte s články v bulváru? Když si do Googlu zadám vaše jméno, tak mi vyjede hodně článků právě o té operaci a hned v druhé řadě jsou texty o tom, že jste se svlékla v seriálu Volha. V Show Jana Krause to nedávno přišlo na přetřes hned na začátku rozhovoru.
To bylo výborný, čekala jsem, že bude chvíli chodit okolo horké kaše, ale ne. (smích) Neřeším to. Zaplaťpánbůh za ten instáč, kde můžu komunikovat po svém, uvést věci na pravou míru. Ten, kdo chce čerpat informace z bulvárních plátků, ať to dělá. Je teda pravda, že na začátku léta mě rozčílil Blesk. Napsali, že jsem sestřenici přebrala kluka, což vytáhli právě ze Show Jana Krause. To bych neřešila, ale dali tam velkou nahou fotku právě z Volhy. Působilo to na mě jako nějaké porno noviny, a říkala jsem si, jak si tohle vůbec můžou dovolit. Donedávna jsem se s nimi snažila spolupracovat, třeba jsem poskytla rozhovor nebo nějaké vyjádření, ale takováhle fotka je podpásovka. V seriálu jsem byla nahoře bez asi dvě vteřiny a to zaměřování pozornosti jenom tímhle směrem mi není příjemné. Nahota je lákavá, dává se tam proto, aby lidi víc klikali. Kdybych byla pornoherečka, tak s tím asi počítám, ale tohle mi přijde přehnané.
Řešila jste někdy v minulosti něco podobného? Nebo je to poprvé, co vás něco v bulváru takhle naštvalo?
Mám pocit, že je to teď intenzivnější. Což je paradox, protože v dnešní době, kdy vám není ještě ani patnáct a můžete si pustit porno, které je až nechutné a nelegální, tak se řeší tohle. Mně přijde, jak kdyby těm lidem úplně švihlo. Dělá se to takovým šmíráckým laciným způsobem.
Co na pozornost bulváru říká váš partner, který není z prostředí showbyznysu?
Není to pro něj úplně příjemné. My máme svůj svět, já jsem jeho partnerka, matka jeho dětí, takže mě samozřejmě vnímá jinak než lidi, kteří mají pocit, co jsem to za sprostou necudnou holku, která má nahatá prsa každý týden v bulvárním plátku. My to nekupujeme, nečteme to, ale Ondřejovi, což mě štve a mrzí, posílají jeho kamarádi jakýkoli nesmysl vycucaný z prstu a publikovaný v plátku, o kterém já ani nemám ponětí, že existuje. Říkám si, co je vede k tomu, aby mu tohle posílali. On o tom pak samozřejmě přemýšlí a tím pádem u nás doma vzniká konflikt. Na tomhle musíme zapracovat, já se ho snažím uklidnit, myslím si, že jsou to věci, kterým bychom neměli dávat pozornost. Ale chápu, že je to pro něj těžké.
Jak máte vlastně s partnerem nastavený režim, co se týče času s dětmi? Musí být složité skloubit jeho běžnou pracovní dobu učitele a vaše herecké vytížení v divadle i na natáčení.
Bez zapojení a pomoci celé naší rodiny bychom to nezvládli. Partner je skvělý a vlastně je čím dál tím skvělejší táta. Neměl to tak úplně hned – když se narodil Ben, tak byl schopný se třeba ještě v mém šestinedělí sebrat a na týden někam odletět. Mně to nevadilo, brala jsem to, že to tak je, my jsme to tak měli nastavené. Ale když se narodila Antonie, tak mu nějak přecvaklo, najednou začal být rodinný typ, chtěl dělat všechno už jen společně. To já jsem se pak zase trochu rozletěla, uvědomila jsem si, že potřebuju i prostor pro sebe. Teď mě pořád překvapuje a inspiruje mě, abych se na mateřství a rodičovství dívala i z jiných úhlů pohledu. Pořád se v tom vzdělává a zdokonaluje a mě dojímá, že chce být pro děti dobrý vzor a dobrý táta. Jsem strašně vděčná, že jsem si vybrala takového muže. Ale nebudu vám lhát, někdy je to těžké. Když mám před premiérou, do toho točím, mám představení, třeba čtyři víkendy za sebou mám pracovní, takže nemůžu být s rodinou, tak to pak nálada u nás doma není úplně ono. Vynahrazujeme si to o prázdninách, kdy jsme hlavně spolu.
V pořadu Romana Vojtka jste říkala, že s příchodem mateřství jste v herectví přestala řešit některé věci a že byste si třeba pořad Tvoje tvář má známý hlas asi víc užila až teď. Zbavila jste se trémy?
S mateřstvím se automaticky změní priority. Divadlo a výsledek, který neustále někdo hodnotí, najednou přestaly být středobodem vesmíru. Víte, že na tom nestojí svět a že by bylo mnohem horší, kdyby vám někdo řekl, že má vaše dítě nějakou šílenou diagnózu a vypadá to, že nepřežije. To je potom na zhroucení, a i tak se s tím lidi musejí vyrovnávat. Ale nepřestala jsem mít motor, že tu práci chci dělat dobře. Jenom v tom už nejsem tak vyhrocená.
Co jste tehdy řešila, a teď už to dokážete nechat být?
Divadlo je živá věc a to je na něm krásné. Je to vždycky trochu jiné. Každý přijde s jinou náladou a dnešní diváci mají trochu jinou energii než ti, kteří tam byli před týdnem. Dřív to bylo tak, že kdybych udělala nějakou chybu nebo se mi lidi nezasmáli na fór, který jsem měla vypointovaný a nacvičený, tak bych byla schopná o tom ještě třeba měsíc přemýšlet a zabývat se tím, proč to nevyšlo, analyzovat to. Byla bych z toho smutná. A to teď už vůbec nemám. V tom je ten rozdíl – uvědomím si to a jedu dál. Je to jenom divadlo.