Přejít k hlavnímu obsahu
Móda

Zakladatelka značky Wolfgang Viktorie Kaštánková: „Základ dobrého looku je pocit.“

Pokud sledujete českou módu, určitě už jste na Wolfgang narazili. Nějaký kousek z jejich dílny obvykle nechybí v šatníku lidí, kteří si libují ve svěžím minimalistickém designu a pohodlí je pro ně nade vše. I když je většina oblečení téhle značky oversize a unisex. Zkusit si kousky z nové kolekce můžete ve čtvrtek 14. prosince v pražském Wolfgang Storu. Víc prozradila Viktorie Kaštánková, jedna ze zakladatelek značky.

Čeho si na lidech všímáte jako prvního? 

Asi toho, co není vidět. Každý s sebou přináší nějakou energii. Hned vzápětí je to pohled do očí a stisk ruky. Myslím, že v těchto momentech forma předčí obsah. První dojem dvakrát neuděláš.

Čekala bych, že budete mluvit spíš o oblečení, o stylu... 

Určitě je to nějaký “cover”, který ledacos vypovídá. Za poslední roky ale beru právě to, co na sobě nosíme, s velkou rezervou. Chápu, že každý máme v hlavě svůj vlastní svět, a taky chápu, že někdo to vážně vůbec neřeší. Je mi to možná i milejší, než když to někdo řeší naopak moc. Základ dobrého looku není podle mě outfit jako takový, ale právě ten pocit. Jakási příjemná uvolněnost, která z dotyčného vyzařuje. Když k tomu má čisté ruce, kvalitní boty, nosí dobrý parfém a úsměv na tváři, ani nevnímám, že v oblečení třeba něco neladí.

A když chce přece jen někdo na svém stylu zapracovat, dá se tohle naučit? Co má dělat, aby ho měl? 

Člověk se pořád nějakým způsobem formuje a vyvíjí, ve všech směrech. Ovlivňuje ho způsob, jak tráví čas a hlavně s kým. Lidé ve vašem nejbližším okolí jsou zrcátka vás samých. Inspiruje vás všechno, co vás obklopuje, takže i v tomhle se dá posouvat. Jakýmkoliv směrem. 

Takže je důležitější pracovat sám na sobě než sledovat módní trendy... 

Je důležité, cítit se dobře. Někomu ten pocit může přinést to, že si to mašíruje v nejnovějších super hype limited sneakerskách, někomu stačí jeho roky oblíbený kabát a čerstvě umyté vlasy. Je fajn užít si něco nekonvenčního, co zrovna frčí, ale mělo by to s vámi nějak splynout. Myslím, že když někdo něco láme přes koleno, tak se to nevyplácí. Sami někde v hloubi duše vnímáte, že to nejste vy, a ten pocit vysíláte i do okolí. Ve výsledku je přesně tohle směrodatné v soudu sluší/nesluší.

Vaše značka Wolfgang působí jako móda pro lidi, kteří mají cool a kreativní život. Vytvořila se kolem vás i taková specifická komunita. 

Doufám, že tak, jak to působí, to doopravdy je. Upřímnost je pro nás dost zásadní, samotné nás nebaví jakékoliv triky a dezinformace. I proto u nás ani nenajdete skoro žádné slevy. Nastavujeme ceny tak, aby byly adekvátní. Snažíme se docílit vysoké kvality materiálů i zpracování, chceme dělat hezké a pořádné věci a chceme, aby si je naši zákazníci mohli dovolit a měli je dlouho rádi. Většinou jsou to tedy lidé, kteří docení i to, že pokud si kupují nějakou novinku, nestane se jim, že by cena za nějaký čas rapidně klesla. Těžko se to sumarizuje, ale myslím, že obecně jsou naši zákazníci náročnější, nespokojí se s konfekcí a nekloužou po povrchu. Zamýšlejí se do hloubky, koho svým nákupem podporují a že label, který oblékají, není jen o té parádě, ale i o jakési filozofii. 

Vaše kolekce jsou vyloženě minimalistické. Proč jste se vydaly právě tímhle směrem? 

Ono to celé začalo tak, že jsme samy chtěly nosit velká jednoduchá tílka a nemohly je nikde sehnat. Tak jsme si je nechaly ušít a tím se všechno rozjelo. Chceme dělat v podstatě jednoduché a čisté věci, nadčasové, genderově a názorově nevyhraněné. Za nás je prostě méně více. Dává vám to i větší prostor pro vlastní kreativitu. Chceme abyste si zamilovali ten materiál, abyste to triko potřebovali mít dvakrát, protože ho nestíháte prát. 

Když máte tak specifický nadčasový rukopis, sledujete a necháváte se ovlivňovat tím, co se děje ve fashion světě? 

Samozřejmě to sledujeme. Moje parťačka Zuza Milandu má neuvěřitelný cit předvídat trendy a jejich nástup. O něčem si povídáme a pár měsíců na to koukáme na záznamy přehlídek ze světových metropolí a tu a tam nám to zvedne koutky nahoru, protože jsme se o tom už třeba bavily. Zároveň ale ten diktát nějak extra nevnímáme, chceme tvořit vážně nadčasovou módu. Ač samy trendy věci občas nosíme, dělat nás je nebaví a tu pravou hodnotu vidíme v něčem stálejším a trvalejším. 

Ani jedna z vás není vzděláním módní návrhářka. Jak vlastně tvorba a realizace ve Wolfgangu funguje? 

Všechno se odvíjí od našich vlastních potřeb a vizí. Jsme se Zuzou dlouholeté kamarádky a naše zájmy se v mnohém protínají. Baví nás krásno a naštěstí každou trochu jinak. Je to hudba, architektura, příroda, umění, ale i naši kamarádi, naše domovy a cestování. Naše zvědavost nás přivádí stále na nová místa, každý nový den přináší nové možnosti a novou inspiraci. Hodně si povídáme a tím, že jsme spolu takhle na jedné vlně, vše  vzniká kontinuálně a samo. Zuza začne mluvit o nějakém návrhu, já hned tuším jaký má střih a ona už ví, co bych na něj chtěla potisknout. Rozhodíme si úkoly, kdo co musí zajistit, posháníme komponenty a zajistíme výrobu. Poslední věta je s porovnáním praxe nespravedlivě krátká a jednoduchá. Ale víceméně to takto funguje.  

Sami přirozeně znáte vaši módu nejlépe – zastupujete ve vztahu k zákazníkům taky roli poradců? Snažíte se je při nákupu vhodně směrovat? 

Když do naše obchodu vejdete, uvidíte v prostoru dva štendry a na nich primárně tři barvy: černou, šedou a bílou. Na první pohled spousta basiců, tolik podobných věcí. Zdání ale klame a rádi se zákazníkem naše kousky projdeme. Rozdíly jsou totiž velké - ve střizích, v materiálech, v gramáži… Často někdo přijde s tím, že viděl něco na někom a má zájem o ten konkrétní kousek, my už v tu chvíli ale víme, že by mu mnohem víc sedlo něco jiného. Při cestě do kabinky tak nafasuje i to, po čem se vůbec neptal a dost často si nakonec právě tento kousek odnáší. A není větší satisfakce, než když se po čase vrátí a má na sobě právě tu věc od vás, nosí ji, baví ho a je to jeden z oblíbených kousků jeho šatníku.

Co vás čeká?

Momentálně dokončujeme několik kolaborací - nádherné šatové košile, které vznikly ve spolupráci s brněnskou krejčovskou dílnou About, limitovanou kolekci unisex šperků s designérkou Kateřinou Reich, notesy s českým grafickým studiem Voala a jedno překvapení se slovenským projektem MacekLab. To nejnovější, co se urodilo v naší dílně, představíme už tento čtvrtek v pražském Wolfgang storu, odkud budeme i streamovat DJ set naší kamarádky a jedné z naší vlčí smečky, DJky IM CYBER. Srdečně zveme a těšíme se na všechny známé i nové tváře! 

 

WOLFGANG Blessed Advent*ure
WOLFGANG STORE, Benediktská 5, Praha 1
Čtvrtek 14. prosince 17.00-22.00 
DJs: IM Cyber, Porn Bodies 
www.wolfgangstore.cz 

 

Kolekce Wolfgang:
Marianne je i na sociálních sítích:

Související články

Móda
Jak roztáhnout sražený svetr z vlny? Nic není ztraceno, ani když uděláte chybu při praní

Jak roztáhnout sražený svetr z vlny? Nic není ztraceno, ani když uděláte chybu při praní

Móda
Drobný detail, díky kterému jsou v zimě 2024 kalhoty i sukně mnohem elegantnější

Drobný detail, díky kterému jsou v zimě 2024 kalhoty i sukně mnohem elegantnější

Móda
Nejkrásnější vánoční svetry 2024: Zamilují se minimalistky i vyznavačky severské romantiky

Nejkrásnější vánoční svetry 2024: Zamilují se minimalistky i vyznavačky severské romantiky

Móda
Jak sestavit elegantní zimní šatník? Vsaďte na trendy kousky roku 2024, které milují Francouzky

Jak sestavit elegantní zimní šatník? Vsaďte na trendy kousky roku 2024, které milují Francouzky

×
  • Marianne
  • 1 099 Kč
  • ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • obrázek magazínu ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • Předplatit