Móda & technologie: Nákupní revoluce on-line
Chytrý telefon dnes držíme častěji než nákupní košík. Kdo by se chtěl prodírat Zarou ve slevách, když si stejnou sukni jako v obchodě může objednat pěkně v pohodlí domova?
Odhaduje se, že technologie v dnešní době ovlivňují až 74 procent prodeje luxusního zboží. V praxi to znamená především to, že ještě předtím, než si zákazník něco u značky koupí, tak se s tím už setkal v digitálním prostředí – třeba v podobě lajkovaného outfitu na Facebooku či Instagramu. A to minimálně jednou.
Obchod bez adresy
Nedávno jsem se po delší době viděla se svou kamarádkou, stylistkou Milenou Zhuravlovou. Nadšeně mi vyprávěla, jak si založila vlastní kurátorský concept store Symbols. Nemá žádnou stálou adresu, prodává výhradně prostřednictvím internetu. Což samozřejmě není na módním poli žádná převratná novinka, zajímavá je spíše strategie, díky které se její produkty dostaly do povědomí potenciálních zákaznic. Jako promo Mileně bohatě stačil Instagram, díky kontaktům mezi modelkami, celebritami a módními insidery se zpráva o jejím portfoliu značek začala šířit a teď nestačí zboží dovážet. Nic víc nebylo třeba.
Z Instagramu, Facebooku a dalších sociálních sítí se dnes stávají jakési nové reklamní bannery. Zákazníci totiž začínají být proti klasické reklamě imunní, nevěří jí a chtějí si sami vybírat, koho a za jakých podmínek budou poslouchat. Značky změnu trhu vycítily poměrně rychle a rozhodly se své produkty nabízet pomocí influencerů, lidí, jejichž názory mají na Facebooku či Instagramu velkou váhu. Když totiž novou sukni vidí v mobilu cestou do práce desetitisíce žen, je velká pravděpodobnost, že si ji během obědové pauzy dost z nich taky poběží koupit.
Zákazník konečně pánem
Když jsem našla v koláči jedné nejmenované pražské pekárny kousek drátu, ani mě nenapadlo psát stížnost e-mailem nebo do prodejny zajít. Místo toho jsem se o zkušenost podělila se svými followery na Instagramu. Kousek drátu v pečivu je docela závažný přešlap, a tak neuškodí okolí na něj upozornit. Značku jsem samozřejmě označila, aby na problém mohli také reagovat, což se vzápětí také stalo...
...CELÝ ČLÁNEK NAJDETE V MÓDNÍM SPECIÁLU MARIANNE FASHION!
Svůj módní speciál Marianne Fashion najdete na stáncích nebo si ho můžete objednat zde: http://send.cz/casopis/1079/marianne-special