Přejít k hlavnímu obsahu
Móda

Mileniálové a jejich bezmezná láska ke Gucci a Louis Vuitton

Kdyby se měli rozhodnout pro tři věci, které by si vzali s sebou na pustý ostrov, byl by to s největší pravděpodobností smartphone s neomezeným připojením na internet… a taky ledvinka Gucci a kabelka s monogramem LV.

Dominika Bártová | 3. 10. 2018

Alespoň podle nejnovější studie UBS Group AG (největší švýcarské banky, která se dlouhodobě věnuje investičnímu bankovnictví a poskytování finančních služeb), jež se dotazovala více než tří tisíc respondentů napříč Čínou, Evropou a USA. Z průzkumu vyplynulo, že mileniálové ve věku od 18 do 35 let zbožňují luxusní módní značky, přičemž nejvíce utrácejí za Gucci a Louis Vuitton, a to mnohem více peněz než generace X (1968 – 1983), která se narodila v době bez počítačů a jiných moderních vychytávek. 

Z této studie je patrné, že mileniálové přispěli rostoucímu trhu s luxusním zbožím téměř 85 procenty a že jejich nákupní chování bude až do roku 2025 představovat až 45 procent celkových útrat za všechny přepychové produkty. 

Jedničkou v prodejích zřejmě i nadále zůstane Gucci – nejpopulárnější značka francouzského konglomerátu Kering (Yves Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen), jenž dlouhodobě vládne módnímu světu společně s LVMH (Christian Dior, Fendi, Celine, Givenchy, Kenzo), pod něhož spadá no. 2 Louis Vuitton. 

V červnu letošního roku zveřejnil server The Business of Fashion informaci, že by letos značka Gucci měla utržit 10 miliard dolarů a předběhnout tak v prodejích Louis Vuitton. Za tímto úspěchem stojí především kreativní ředitel Alessandro Michele známý svojí oblibou v kombinovaných přehlídkách, kdy se světy dámské a pánské módy sjednocují v jednu módní show. 

kreativní ředitel Alessandro Michele
kreativní ředitel Gucci Alessandro Michele

Právě za jeho neotřelý přístup k módě a orientaci na mladší konzumenty – mileniály mu byla udělena řada cen včetně Designéra roku v rámci British Fashion Awards 2015. Michelovi kolekce jsou u široké veřejnosti natolik oblíbené, že není divu, že se tržby módního domu zvýšily o rekordních 51 procent, což bylo nejvíce za posledních dvacet let. 

Marianne je i na sociálních sítích:

Související články

Móda
Prošívaný kabát je módní nutnost zimy 2024. Víme, jak ho nosit, aby nepůsobil mohutně

Prošívaný kabát je módní nutnost zimy 2024. Víme, jak ho nosit, aby nepůsobil mohutně

Móda
Nadčasové hodinky, na které přísahají módní expertky: Tyto modely jednou ocení i vaše vnoučata

Nadčasové hodinky, na které přísahají módní expertky: Tyto modely jednou ocení i vaše vnoučata

Móda
Do divadla i na vánoční koncert: Nejkrásnější šaty, které vám budou slušet ve 30 i 50

Do divadla i na vánoční koncert: Nejkrásnější šaty, které vám budou slušet ve 30 i 50

Móda
Červené punčocháče jsou minulostí: Nejkrásnější zimní modely 2024 se nosí v retro stylu

Červené punčocháče jsou minulostí: Nejkrásnější zimní modely 2024 se nosí v retro stylu

×
  • Marianne
  • 1 099 Kč
  • ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • obrázek magazínu ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • Předplatit