Mileniálové a jejich bezmezná láska ke Gucci a Louis Vuitton
Kdyby se měli rozhodnout pro tři věci, které by si vzali s sebou na pustý ostrov, byl by to s největší pravděpodobností smartphone s neomezeným připojením na internet… a taky ledvinka Gucci a kabelka s monogramem LV.
Alespoň podle nejnovější studie UBS Group AG (největší švýcarské banky, která se dlouhodobě věnuje investičnímu bankovnictví a poskytování finančních služeb), jež se dotazovala více než tří tisíc respondentů napříč Čínou, Evropou a USA. Z průzkumu vyplynulo, že mileniálové ve věku od 18 do 35 let zbožňují luxusní módní značky, přičemž nejvíce utrácejí za Gucci a Louis Vuitton, a to mnohem více peněz než generace X (1968 – 1983), která se narodila v době bez počítačů a jiných moderních vychytávek.
Z této studie je patrné, že mileniálové přispěli rostoucímu trhu s luxusním zbožím téměř 85 procenty a že jejich nákupní chování bude až do roku 2025 představovat až 45 procent celkových útrat za všechny přepychové produkty.
Jedničkou v prodejích zřejmě i nadále zůstane Gucci – nejpopulárnější značka francouzského konglomerátu Kering (Yves Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen), jenž dlouhodobě vládne módnímu světu společně s LVMH (Christian Dior, Fendi, Celine, Givenchy, Kenzo), pod něhož spadá no. 2 Louis Vuitton.
V červnu letošního roku zveřejnil server The Business of Fashion informaci, že by letos značka Gucci měla utržit 10 miliard dolarů a předběhnout tak v prodejích Louis Vuitton. Za tímto úspěchem stojí především kreativní ředitel Alessandro Michele známý svojí oblibou v kombinovaných přehlídkách, kdy se světy dámské a pánské módy sjednocují v jednu módní show.
Právě za jeho neotřelý přístup k módě a orientaci na mladší konzumenty – mileniály mu byla udělena řada cen včetně Designéra roku v rámci British Fashion Awards 2015. Michelovi kolekce jsou u široké veřejnosti natolik oblíbené, že není divu, že se tržby módního domu zvýšily o rekordních 51 procent, což bylo nejvíce za posledních dvacet let.