Kenzo a ti druzí: Proč je milujeme?
Asijská kultura má pro Evropany již od dob rokoka příchuť jinakosti a luxusu. A na výsluní se hřeje dodnes. Japonští módní mágové jsou toho důkazem.
Pojetí krásy nezahrnuje žádná ustálená pravidla. Proměňovalo se nejen časově, ale i lokálně. To, co bylo přípustné pro daný region, už nemuselo být akceptovatelné pro jinou oblast. V dnešním multikulturním prostředí se však tyto rozdíly stále více ztrácejí. Z vlivu cizí kultury se dokonce stává oblíbený trend.
Nejinak je tomu u japonské módy. Na konci sedmdesátých let vtrhla na západ s obrovskou silou. Její poetiku související se zcela odlišným přístupem k lidskému tělu obdivujeme i v nejnovější kolekci japonských návrhářů pro jaro a léto 2013.
Kenzo
Jedná se o jednu ze světově nejoblíbenějších módních značek, kterou před více než čtyřiceti lety v Paříži založil japonský návrhář Kenzo Takada. Jeho provokativní modely způsobily ve světovém městě módy obrovský zájem a obrátily oči Evropanů směrem k východu. K propagaci značky dnes přispívá i řada parfémů, které vynikají svojí čistotou, jak v designu flakonu, tak ve složení vůně.
Yohji Yamamoto
Ačkoli tento designér oslaví příští rok sedmdesátku, jeho kreace neztrácejí na aktuálnosti a mladistvosti. Skrývají v sobě obrovskou rafinovanost a smysl pro detail. Yamamoto je zvláštním úkazem i tím, že bojuje proti módě chápané jako velký byznys. Z tohoto důvodu do každého kousku svého oděvu vnáší další rozměr – svoji osobní výpověď a příběh.
Comme des Garçons
Za touto revoluční značkou s francouzským názvem stojí drobná Japonka s tradičním mikádem Rei Kawakubo. Potřeba lidské tělo přetvářet, či dokonce deformovat podle svého, je u ní nejviditelnější ze všech asijských návrhářů. Modely těsně kopírující siluetu byste proto v její kolekci jen stěží hledali.
Zaujali vás japonští návrháři? Pak hrajte v naší vánoční soutěži, a můžete získat vůni Kenzo Madly od Parfumerie Douglas.