Nositelnost a filmový efekt
Pondělní odpoledne ovládly návrhářky Denisa Dovala a Lucia Kürthi. Denisa vsadila na kalhotové kostýmy v univerzálních odstínech s transparentními aplikacemi, objevila se i zkrácená saka a nechyběly návrhářky oblíbené velmi upnuté šaty s průstřihy a také s autorskými potisky, které jsou pro její tvorbu typické. Kolekce se nesla v zemitých tónech a u většiny outfitů šlo o velmi nositelné kousky. Nositelnost a minimalismus představila i slovenská návrhářka Lucia Kürthi. Uvedla především šaty – žlutozelené s řasením, bílé s efektem zavinování, dlouhé metalicky stříbrné bez rukávů nebo tmavě modré plisované.
Závěr fashion weeku pak v pondělní večer velmi efektně pojal návrhář Tomáš Němec, který před rokem zvítězil v soutěži Van Graaf Junior Talent. Tehdy šlo o poměrně pestrobarevnou kolekci, nyní o pravý opak, veškeré oblečení bylo černé a kontrastovaly spolu zejména materiály, objevil se latex, matná vlna, lesklý satén, hedvábný šifon či šusťákovina. Modelky měly částečně zakryté obličeje klobouky, které vytvořila Alexandra Gnidiaková, boty navrhl Jaroslav Vích a kovové doplňky byly z dílny Magdaleny Šťastníkové. Návrhář Tomáš Němec se inspiroval estetikou noirových filmů, dvacet modelů konfrontuje typicky feminní prvky se znaky maskulinity.
„Inspirativní je pro mě moment, kdy na deštivé noční ulici zpozoruji osobu a přestože nevím, kdo to je, odkud jde, ani kam směřuje, zaujmě mě svou přítomností. Její prezence je silná, hrozně mě zajímá, ale nikdy nezjistím, kým je. Ale už ji nevyženu z hlavy a domýšlím si příběhy, o koho mohlo jít,“ popisuje návrhář. Tajemnou atmosféru přehlídky dokreslila dramatická smyčcová hudba a namísto běžného defilé modelky na závěr posunuly příběh dál, když si zapálily cigarety a nebo se procházely s otevřenými či zavřenými černými deštníky. Potlesk publika dozníval ještě dlouho poté, co modelky i návrhář z pomyslného mola odešli, a je tak jisté, že kolekce i choreografické pojetí u fashion insiderů skutečně zarezonovalo.