Přejít k hlavnímu obsahu
Móda

Brněnská značka pánských obleků Moliére: O budování kvality, partnerském byznysu i budoucích cílech

Jaké to je vybudovat vlastní firmu od základu, jak docílit té nejvyšší kvality a spokojených zákazníků? A jaké to je sdílet práci s manželkou/manželem? To vše nám exkluzivně prozradili zakladatelé brněnské značky Moliére, Beata Kusá a Jan Kusý.

Klára Novotná | 23. 03. 2024

Jak byste specifikovali značku Moliére, jak byste jí představili? Co symbolizuje?

Jan: Je pro ty, kteří se chtějí cítit v obleku dobře, ale také pohodlně a fresh. Symbolizuje unikátnost našeho konceptu. Každý se u nás dokáže obléknout díky výběru barev, strukturám i typům obleků. U nás se naši klienti necítí nepatřičně, jako tomu bývá v některých buticích. Oblékne se u nás ten, kdo potřebuje oblek jen zcela výjimečně i náročná VIPka. Nehledáme mezi nimi rozdíly. Chceme, aby se u nás pánové cítili dobře, víme totiž, že někteří velmi neradi nakupují. Zakládáme si hodně na individuálním přístupu, kterého docílíme u každého objednaného klienta. 

Mohlo by se vám líbit

Nikol a Jakub Ponerovi exkluzivně pro Marianne o tom, jak se vzájemně doplňují, kde čerpají inspiraci i o tom, jak vnímají své desetileté působení na módní scéně

Exkluzivní rozhovor pro Marianne poskytli sourozenci Nikol a Jakub Ponerovi, kteří hýbou módním světem. Prozradili nám, jak se vzájemně doplňují, kde čerpají inspiraci, jak se ohlížejí za desetiletém působení na módní scéně a mnohem více.
marianne.cz

Jaký je příběh vaší značky?

Jan: Příběh začal asi primárně tím, že jsem hledal oblek na svoji svatbu. Byl jsem celkově zklamaný výběrem. Nešlo vybrat barvu, nemohl jsem najít střih, jaký by se mi líbil, který by mi seděl. Mně v té době bylo 22, ale v každém obleku jsem vypadal jako kdyby mi bylo 50. Bylo to pro mne důležité, chtěl jsem se odlišit, chtěl jsem něco hezkého. Nechtěl jsem oblek, který působil jako pracovní, když jsem měl svatbu  a nic jsem nenašel. A tam se zrodila prvotní myšlenka mít vlastní značku. Na základě toho všeho vlastně vznikl koncept Moliére.

Beata: Vymysleli jsme to nejlepší z konfekce a to nejlepší z krejčovství a postavili jsme to na bázi, že když k nám klient přijde, tak si to v konfekci může vyzkoušet, ale nakonec odchází jako z krejčovství. Každý kus je pro nás polotovar, který upravujeme přímo na tělo tak, aby to bylo estetické a zároveň komfortní. Máme k dispozici okolo 70 druhů obleků, takže co se týče typologie barevného spektra jako takového, tak je vždy výběr obrovský a není problém si vybrat. Hodně záleží, pro jaký účel a příležitost je oblek určený, jaké má klient specifické potřeby a požadavky a také na tom, kolik chce za utratit. Každý oblek máme jenom šestkrát. To znamená, že když ho navrhneme a pak se vyprodá, tak už není, čímž zaručujeme i exkluzivitu a jedinečnost. V obdobném obleku po celém Česku a Slovensku chodí jenom pět nebo šest mužů.

Jaké to je pracovat společně, když jste manželé, nosíte si práci domů?

Jan: My děláme sice spolu, ale každý máme trošku jiný směr, čemu se věnujeme. Já řeším obchod a kreativu, Beatka ve většině případech řeší technické věci a marketing jako takový. V řadě věcí se doplňujeme, tím pádem můžeme přijít domů a klidně si o práci povídat, protože neděláme to stejné. Radíme si, velmi rádi na všem spolupracujeme.

Beata: Přesně tak, a to byl náš cíl už od začátku, kdy jsme se vzali. Když jsme spolu v práci nebo máme pracovní jednání, tak to bereme jako byznys partneři, kteří dokáží být vzájemně i kritičtí. Na rovinu si umíme říct: „takhle to nejde, musíme to změnit, musíme věci dělat jinak," jinak by to nefungovalo. Udržujeme lásku k práci a byznysu, ale i vzájemnou lásku, která nás spojuje. Umíme si udělat čas na sebe.

Upřímně se jeden o druhého zajímáme, nasloucháme si. Dneska je spoustu lidí, co žijí vedle sebe ne „spolu“. Má to určité výhody, ale mám pocit, že jsou jen jako spolubydlící. Když pak přijdou problémy nebo první nějaký konflikt, tak to řeší ukončením vztahu. Stalo se to víceméně i několika i naším klientům, kdy vlastně první věc, kterou asi řešili vážněji, byla svatba. Nebyla tam nevěra, nebylo tam nic jiného, ale vyloženě se domluvili na tom, že to nemá cenu a rozešli se, i když plánovali svatbu. Víme, že je důležité hodně naslouchat, i když se vám někdy nechce. Může se pak totiž stát, že vás partner bodne do zad a zbytečně to bolí. My se snažíme takovým věcem vyvarovat.

Mohlo by se vám líbit

Vítězka soutěže Masterchef 2021 Besky: „Spouštěč k hubnutí jsem měla, když jsem odešla ze vztahu, který nebyl zdravý”

Veronika Beskydiarová neboli Besky, vítězka soutěže amatérských kuchařů Masterchef 2021, uchvátila celou Českou republiku svou neuvěřitelnou proměnou, kdy se jí podařilo shodit celých 14 kilo za pouhých 5 měsíců. Co za jejím rozhodnutím stálo a co jí, kromě vysněné postavy, hubnutí dalo?
marianne.cz

Co vnímáte jako pomyslnou cílovou rovinku značky Moliére? Máte určitou vizi, která vás motivuje?

Jan: Já nemám. Jsem ve fázi, že se to snažím dělat dobře a pokud to půjde správným směrem, tak to, co přijde, to přijmu, anebo odmítnu. Nerad bych upřednostňoval byznys nebo peníze nad zdravím, manželkou nebo nad čímkoliv jiným. Co je pro mě důležité je, že jednou chci být dobrý táta a chci na to mít čas. Samozřejmě na druhou stranu jsme hodně pracovití, jsme workoholici, ale jsou věci, které jsou důležitější než peníze nebo sláva.

Beata: Já to vnímám tak, že chci pokračovat v tom, co děláme dál, mít spokojené klienty, mít hlavně mezi sebou zdravý vztah a věnovat se tomu, co je důležité. Samozřejmě, že je práce důležitá k tomu, aby se člověk uživil a další věci, ale nikdy není na prvním místě. Ať máme spokojené klienty, ať k nám rádi chodí, ať se u nás rádi oblékají, to je naše vize. Být tady pro lidi. A lidi to poznají, když děláte něco opravdově.

A ještě bych řekla, že je důležité nejít za tu hranu, která je jako pro nás neúnosná a stále před sebou vidět tu lidskou stránku, to totiž není jen byznys. Samozřejmě chceme být úspěšní, chceme vydělávat, proto to děláme, ale rozhodně nechceme jít přes tvrdou hranu byznysu, to není náš cíl. Tak na tom zbohatnou i ostatní.

Nahlédněte do zákulisí značky Moliére:
Marianne je i na sociálních sítích:

Související články

Móda
Prošívaný kabát je módní nutnost zimy 2024. Víme, jak ho nosit, aby nepůsobil mohutně

Prošívaný kabát je módní nutnost zimy 2024. Víme, jak ho nosit, aby nepůsobil mohutně

Móda
Nadčasové hodinky, na které přísahají módní expertky: Tyto modely jednou ocení i vaše vnoučata

Nadčasové hodinky, na které přísahají módní expertky: Tyto modely jednou ocení i vaše vnoučata

Móda
Do divadla i na vánoční koncert: Nejkrásnější šaty, které vám budou slušet ve 30 i 50

Do divadla i na vánoční koncert: Nejkrásnější šaty, které vám budou slušet ve 30 i 50

Móda
Červené punčocháče jsou minulostí: Nejkrásnější zimní modely 2024 se nosí v retro stylu

Červené punčocháče jsou minulostí: Nejkrásnější zimní modely 2024 se nosí v retro stylu

×
  • Marianne
  • 1 099 Kč
  • ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • obrázek magazínu ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • Předplatit