Nové pojetí filmové hrdinky
Brigitte Bardot, která svůj první film natočila v roce 1952, postupem času začala splývat se svými okouzlujícími, dychtivými a emočně nestabilními hrdinkami, jež v mužích vzbuzují touhu, ale současně hrůzu z odmítnutí. Herečka přinesla do poválečné kinematografie nové pojetí hrdinky – krásnou, nezávislou a sexuálně aktivní ženu, která si dělá, co chce, a s kým chce. „Byla anti-Garbo a anti-Marlene typem. Když se mladá Brigitte objevila, nikoho nesoudila, nic neskrývala, nenesla tíhu minulosti a jejím úkolem nebylo nic jiného než stát se úspěšnou a nespoutanou, jež se vynořuje z šumivých mořských vln,“ psal o ni poeticky Paris Match na začátku 70. let. Právě v této poloze se Bardot cítila nejlépe, což se projevovalo i v jejích vztazích s muži. Nebývala vždy jen pasivní obětí nešťastných vztahů, ale chovala se i velmi emancipovaně. Jak o ni prohlásil Andy Warhol: „Brigitte Bardot byla první ženou, která byla moderní v tom, že muže brala jako objekty, kupovala si je a následně se jich zbavovala.“