Zahájení olympijských her se kromě velkolepého zapálení olympijského ohně a představení jednotlivých týmů nese i v duchu módního souboje o nejlepší nástupovou kolekci. Příští rok tomu tak bude nejspíš ještě o poznání více, vzhledem k tomu, že se olympiáda koná v Paříži, které se přezdívá město módy.
Nástupové kolekce se přitom snaží obvykle kombinovat v sobě něco, co je typické pro zemi, kterou reprezentují, ale zároveň v sobě nesou něco ze země, v níž se daná olympiáda odehrává. „Ať už šlo třeba o holínky do deštivého Londýna, které se tam tehdy vyprodaly, nebo o modrotisk do Tokia, jenž je pro obě země součástí jejich kultury,“ přibližuje Václav Hrbek, majitel a zakladatel značky ALPINE PRO, která připravuje olympijské oblečení již od zimních her ve Vancouveru 2010. „I v Paříži chceme zaujmout odpovídajícím stylem, proto jsme vsadili na spolupráci s Janem Černým,“ doplnil.
Jan Černý se přitom v Paříži během své kariéry učil, konkrétně absolvoval půlroční stáž u značky Louis Vuitton. A ve stejném městě se 26. července 2024, kdy se koná zahájení třiatřicátých Letních olympijských her, pokusí oslnit celý svět. „Proces tvorby je pro mě velmi intenzivní. Najednou musím shluknout všechno, co umím, do jediného outfitu, který bude reprezentovat celou zem. Cítím velkou zodpovědnost, mám k tomu respekt,“ vysvětluje Černý. Slibuje ale, že to bude jedinečné. „Během rešerše jsem nenašel podobný přístup k navrhování ani v Česku, ani v zahraničí.“ Tomu věří i předseda Českého olympijského výboru: „Honza je velmi kreativní, ukazuje úplně jiné přístupy a možnosti. Můžu všem slíbit, že v klasickém obleku na slavnostní zahájení nepůjdeme. Bude to něco modernějšího, něco víc in. Všichni se na to těší. Ale podobu kolekce ukážeme až příští rok,“ tvrdí Jiří Kejval.