Bydlení snů v Praze: Měl tu stát fotbalový stadion, nyní se majitelé z jedenáctého patra kochají výhledem na Pražský hrad
Množství prosklených ploch ale i poloha bytu, nacházejícího se v jedenáctém patře jednoho z krajních domů, výrazně ovlivnila i návrh interiéru. Minimalistické pojetí i zvolené materiály totiž podtrhují výjimečné výhledy do zeleně Parukářky, přes Žižkovskou věž až po Pražský Hrad.
„Původně tu měl stát fotbalový stadion, dnes lokalitu vedle populární Parukářky definuje rezidenční komplex výrazných věžových domů, upořádaných dle návrhu atelieru A69 do půdorysu podkovy, a to přesně v místech plánovaných tribun. Množství prosklených ploch ale i poloha bytu, nacházejícího se v jedenáctém patře jednoho z krajních domů, výrazně ovlivnila i návrh interiéru. Minimalistické pojetí i zvolené materiály totiž podtrhují i výjimečné výhledy do zeleně Parukářky, přes Žižkovskou věž až po Pražský Hrad. Například pohled na historické panorama si díky drobným stavebním zásahům klient může teď vychutnat rovnou z vany,“ popisuje autorka projektu architektka Barbora Léblová. Téměř dvě stě metrů čtverečních rozlehlý byt zabírá polovinu jedno patra a de facto obíhá šachtu výtahu. Páteří bytu je chodba vedoucí do všech místností. „Z lichoběžníkového tvaru většiny místností, který se zpočátku zdál komplikací pro řešení vybavení, stejně jako z nosných pilířů vstupujících do prostoru místností, jsme se snažili vytěžit pozitivní specifika. Ať už v podobě praktických úložných prostorů nebo zajímavých interiérových prvků. Stavebních úprav se úspěšně zhostila společnost 4interior&tiles, která byla zároveň hlavním dodavatelem celého interiéru,“ pochvaluje si Barbora Léblová.
Dominantním materiálem je dřevo
Velkorysý obývací prostor a jídelní stůl pro deset osob. „Tak zněl jeden z hlavních požadavků našeho klienta na počátku zakázky na vytvoření interiéru. Proto jsme přistoupili k posunutí příčky dělící obývací pokoj od chodby ve prospěch hlavní obytné části. Tento stavební zásah přinesl i nutnost dílčích změn v umístění dveří do pokojů sousedících s chodbou,“ vysvětluje hlavní záměr autorka projektu, která se rozhodla zvolit jako dominantní materiál světlý dub. Objevuje se jednak na zemi v obytných místnostech a na chodbě, jako třívrstvá dřevěná podlaha s kartáčovaným povrchem, tak i v dýze italské provenience na obkladech zdí a většině nábytku včetně kuchyně. Jádro chodby je řešeno právě tímto obkladem, který plynule navazuje na vestavné skříně stejného materiálu. Stejný obklad se objevuje i v obývacím prostoru a za jídelním stolem, kde navazuje na kuchyň. Ta zůstala na stejném místě jako v původním dispozičním řešení, přibyl jen ostrůvek s barovým pultem. Kuchyňská pracovní deska a barový pult jsou ze slinuté keramiky, stejně jako obklad nosného pilíře v obývací části. Ten je jakýmsi předělem mezi televizí a elektrickým krbem. Stejný princip – kombinace dřevěných obkladů a kontrastních černých prvků – lze najít i v ložnici. Výklenek, který se zde nachází, jsme, a to doslova, využili do posledního centimetru. Prostor jsme navrhli jako toaletní kout. Dětské pokoje naopak definuje především bílá barva. Atypický nábytek jsme nechali vyrobit z profilu tloušťky 28 milimetrů, která propůjčuje nábytku solidnější charakter. Pokoj menších dětí je vybaven palandou, velkým pracovním stolem a knihovnou. Ten druhý, určený pro větší děti, slouží zároveň i jako pokoj pro hosty. Lůžka v něm proto mohou fungovat odděleně, nebo jako manželská postel.“ Významnou roli v obou pokojích pro děti hrají autorské kresby a na míru zhotovené tapety. Výzdoba pochází z dílny grafického studia Punx23, které se nechalo při tvorbě inspirovat zájmy a zálibami dětí. V dispozicích dětských pokojů a ložnice plní funkci šatních skříní samostatné komory, které jsou vzhledem ke složitým trojúhelníkovým a lichoběžníkovým půdorysům vybaveny šatními systémy, které umožňují jistou variabilitu a úpravu řešení podle potřeb rostoucích dětí.
- Zdroj článku
-
atelier A69