Jak vybrat parfém snů?
Každá žena by měla mít svou signature vůni, osobitý voňavý podpis. Že jste ten svůj ještě neobjevila? Nikdy není pozdě.
marianne.cz
Klimatické krize jsou si vědomi nejen uznávaní vědci, ale i luxusní kosmetické značky. A tak radikálně mění své strategie a přinášejí novou generaci produktů. Protože i tak postradatelnou věcí, jako je parfém, můžete pomoci vytvářet lepší budoucnost.
Musím se přiznat, že když velké kosmetické společnosti mluví o nových, udržitelných směrech, beru je trochu s rezervou. Podobná slova sice zvučně zní, ale časem se ztratí v překladu. Myslím si, že menší a lokální značky berou své sliby zodpovědněji, nejen jako marketingovou hru.
Když mi po celosvětovém online meetingu s Giorgio Armani, kterého se zúčastnilo několik stovek lidí, přišel e-mail, že značka vysadila jménem každého účastníka strom, potěšilo mě to. Protože tvrzení o novém směřování tím dostalo zcela reálné obrysy.
Právě kácení deštných pralesů je totiž jedním z důvodu, proč jsme na počátku klimatické katastrofy. Stromy jsou plíce planety. A co se stane, když plíce vykácíme, asi všichni víme.
Značka Giorgio Armani přišla s inovativní vůní My Way Intense, ve které se snaží snížit nežádoucí uhlíkovou stopu rovnou v procesu výroby vůně. Jak to funguje v praxi? V Giorgio Armani se rozhodli ve spolupráci s dodavateli snižovat emise už v prvotní fázi výroby, například využíváním obnovitelné energie, pěstováním ingrediencí udržitelnou formou a snížením množství obalového materiálu.
Armani tímto krokem dostává do hry plnitelné obaly, náplně jsou v podání této značky udržitelné a trendy. Stačí koupit jeden krásný flakonek, který vám bude dělat na toaletním stolku společnost klidně i několik let. Kupovat budete pouze voňavou náplň. Ve větším (150ml) a cenově výhodnějším balení – takže ji můžete sdílet s maminkou, dcerou nebo kamarádkou. Udržitelný je i papírový obal, modrý nápis vůně My Way Intense je natištěn modrou barvou na přírodní bázi a rozprašovač je vyroben z recyklovaného skla.
Rozhodně netvrdíme, že právě vůně spasí planetu. To by bylo pokrytectví. Díky své ekologické koncepci a systému doplnitelných flakonů ale dosahují takzvané uhlíkové neutrality, tedy čisté nulové emise uhlíku. Je tedy vůní nové generace. Protože i malé a postupné změny se počítají.
Krok vpřed ale můžete udělat i vy sami. Třeba přejít na obnovitelnou energii, jíst méně masa a mléčných výrobků, recyklovat a obecně se snažit neplýtvat. Utopická myšlenka, nebo nevyhnutelná budoucnost? Jakou cestu si do budoucna vyberete vy?