Přejít k hlavnímu obsahu
Krása

Silný příběh Anny Brandejs: Když se neúspěch stane odrazovým můstkem

Info ikona
Anna Brandejs

Úspěšná podnikatelka v rozhovoru odhaluje pravdu o svých podnikatelských začátcích a také o tom, co ji motivuje jít dál. Přečtěte si zajímavý příběh ženy, která přes všechny překážky dokázala vybudovat úspěšnou firmu přinášející kvalitu na trh s kosmetikou.

Promotion | 25. 04. 2000

Jak jste začínala?

Nebyly to vůbec romantické začátky. Rozhodnutí přišlo, když jsem byla asi před 23 lety propuštěna z velké nadnárodní společnosti, která začala v roce 2002 snižovat stavy. Moji pozici přidali k pracovním povinnostem jiného kolegy, který měl mnohem nižší plat, asi chtěli ušetřit... Dotyčný kolega se po 4 měsících z množství práce psychicky zhroutil! A já jsem si hledala novou práci, na vyšší pozici mě nechtěli, protože mi bylo 33 let a pro firmy to bylo riskantní. Mysleli si totiž, že jim uteču na mateřskou dovolenou - alespoň tak mi to řekl pán z personální agentury.

Nezbývalo mi nic jiného než si založit vlastní firmu. První dva roky se mi nedařilo, úspěch přišel až po mnoha letech dřiny.

První roky to byla „one woman show“. Sama jsem objednávala zboží, sama jsem ho chodila prodávat, sama jsem vystavovala faktury. Teprve po dvou letech jsem si mohla dovolit najmout prvního zaměstnance. Takže ne, nebylo to růžové, ale mladý člověk vydrží hodně. Proto vždy radím ženám, které chtějí začít podnikat, ať začnou co nejdříve. 

Jaké byly největší překážky, které jste musela na začátku překonávat? 

Horší než dřina a fakt, že jsem byla zpočátku na všechno sama, byla frustrace z některých zákazníků, kteří sice rádi nakupovali, ale neradi platili. 

Info ikona
kosmetika anna brandejs

Co vás žene kupředu?

Největší energií jsou pro mě reference spokojených zákazníků. Když nám ženy píší, jak jim naše kosmetika zlepšila vzhled pleti nebo odstranila nějaký problém, hřeje mě to u srdce a inspiruje k tomu, že další nový výrobek, který uvedeme na trh, musí být minimálně stejně dobrý nebo lepší než ty stávající. Také mě těší, když vidím, že naši zaměstnanci jsou spokojení a hrdí na naši společnost.

Co se vám na vašem podnikání líbí nejvíce?

Líbí se mi vývoj našich výrobků. Ráda čtu klinické studie o nejnovějších látkách, které mají vliv na zlepšení pleti, růst vlasů, posílení imunity atd. Baví mě pak přemýšlet, jak je zkombinovat, aby ten komplex účinných látek byl co nejúčinnější. A pak je velká radost, když poprvé držím v ruce nový hotový výrobek.

Za co jste ve společnosti Anna Brandejs v současné době zodpovědná?

Mám na starosti strategii firmy. Důležitou součástí této strategie je, že jsme před 4 lety vyvinuli vlastní značku doplňků stravy a kosmetiky ANNA BRANDEJS, která se setkala s velmi pozitivním ohlasem u našich zákazníků v České republice a na Slovensku. Již nyní máme více než 30 vlastních výrobků a do 4 let chceme přidat dalších 30 nových produktů. A je důležité, aby kvalita nových výrobků byla na co nejvyšší úrovni.

Info ikona
Hana Vágnerová
Produkty značky Anna Brandejs si oblíbila i Hana Vagnerová.

Máte nějaké své oblíbené produkty od vaší značky?

Mám štěstí, že se hodně podílím na vývoji našich výrobků, takže si je tak trochu vyrábím i pro sebe. A pro sebe chci to nejlepší a nejkvalitnější. Používám téměř všechny naše výrobky. Ale kdybych měla vybrat jen dva, byl by to Collagen+11 –doplněk stravy s kolagenem a komplexem dalších 11 účinných látek na podporu pleti, vlasů, nehtů a imunity. Z kosmetiky miluji náš noční krém (Ultimate age defying ANNA BRANDEJS), který má velmi sofistikované složení a dokonale hydratuje a vyhlazuje pleť.

Info ikona
Hana Vágnerová

Proč jsou výrobky Anna Brandejs tak exkluzivní?

Pro nás je na prvním místě obsah, ne obal. Proto nakupujeme ty nejkvalitnější účinné látky od nejlepších světových výrobců, většinou z Japonska, Jižní Koreje, USA, Austrálie atd. Sledujeme také nové vědecké trendy. Už několik let je například trendem přidávat do kosmetiky takzvaná prebiotika. Prebiotika jsou silné přírodní výtažky, které velmi pomáhají pleti, činí ji lidštější, silnější a omlazují ji.

Jak vypadá vaše denní rutina?

Nevedu nijak extrémní život. Někdo by možná řekl, že žiji docela konzervativně. Vstanu v pět hodin, dám si kávu, přečtu si zprávy a samozřejmě zkontroluji, co je na sociálních sítích. Pak si zacvičím. Mám jednu místnost, které říkám posilovna - takže se tam protáhnu, udělám si pár cviků na břišní svaly, trochu se pohupuju s činkami, někdy se trochu roztočím na kole. Tak dvacet minut, někdy i víc. Pak jdu vyřizovat e-maily, které vyřizuji asi do devíti hodin. Pak se obléknu a jdu do práce. 

Každý den po práci se stavím v hotelu Paříž na dobré jídlo a víno. A ráda si přispím. Můj ideál je 8 hodin. Takže mě po desáté hodině večer neuvidíte někde na společenské akci. Ale je to hlavně věkem, protože když jsem byla mladší, dokázala jsem protančit noc. Myslím, že každý věk má něco do sebe. Po padesátce se člověk hodně zklidní a už nemá pocit, že by o něco přicházel. 

Info ikona
Anna Brandejs

Doporučila byste něco mladým podnikatelkám?

Ne každý je podnikatel od přírody. Jak už jsem zmínila, v této profesi potřebujete výdrž, a to ne na pár dní nebo měsíců, ale většinou na mnoho let, dokud se dostaví úspěch. Někdo je spokojený jako zaměstnanec. V práci si dělá své a když odchází, má čistou hlavu. Pokud jste podnikatel, máte svou práci v hlavě 24 hodin denně, 365 dní v roce a jste za firmu a své zaměstnance stoprocentně zodpovědní. Na druhou stranu, pokud někoho podnikání láká, doporučuji začít co nejdříve, mladý člověk je flexibilní a rychle se vzpamatuje z počátečních neúspěchů. A není třeba čekat na více peněz, na to či ono, na lepší časy... Nejlepší doba je právě teď a lepší už nikdy nebude. Nebojte se začít v malém a postupně své podnikání rozšiřovat.

Měření
×
  • Marianne
  • 1 099 Kč
  • ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • obrázek magazínu ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • Předplatit