Přírodní kosmetika dnes zažívá obrovský boom. Propaguje ji každý druhý influencer, aniž by měl hlubší povědomí, o čem hovoří. V době, kdy Kirsten Kjaer Weis začínala, však byla situace zcela jiná. Dekorativku s přírodním složením si ještě před deseti lety kupovaly jen ženy, kterým jejich okolí přezdívalo „přírodní“. A rozhodně se nejednalo o kompliment.
Skandinávský sen
„Na trhu bylo tehdy jen velmi málo značek, které měly v portfoliu čistou dekorativní kosmetiku. Vybavuji si třeba značku Dr. Hauschka. Ta ale nebyla z mého pohledu dostatečně funkční, navíc obaly byly neatraktivní,“ prozrazuje Kirsten Kjaer Weis ve společném rozhovoru přes Zoom z jejího newyorského bytu.
Postupně jsme probraly kostrbaté začátky, důležitost designu v kosmetice, a navrch se slavná make-up artistka seznámila s mou fenkou Ellou, která dohlížela na hladký průběh našeho povídání. Jako malá holka vyrůstala Kirsten na farmě v Dánsku obklopená nedotčenou přírodou. Pak ji ale život přenesl do Paříže, kde studovala make-up, a následně i do hektického New Yorku. Právě tam se jí konzumní svět zákulisí módních přehlídek ukázal ve své nejryzejší podobě. Produkty se neuvěřitelně plýtvalo a modelky si často stěžovaly, že jim konvenční kosmetika dělá na obličeji paseku. A tak se Kirsten vrhla do projektu, který se postupně stal její životní vášní. Po více než dvaceti letech práce make-up artistky se rozhodla skloubit svět luxusní kosmetiky a přírody.
„Vždycky jsem milovala design. Měla jsem za to, že si jednou najdu povolání na pomezí architektury a designu, ale jak už to tak bývá, život mě zavál jinam. Když jsem ale později vytvářela koncept značky, byl pro mě právě tento prvek klíčový. Proč? Protože se přece všichni chceme obklopovat krásnými věcmi,“ vypráví.