Záludný greenwashing
Jakmile začnete na trhu hledat clean beauty kosmetiku, hlava vám půjde kolem. Na jednom produktu objevíte označení „eko“ nebo „bio“, na druhém „clean“, na třetím „vegan“, na čtvrtém „green“, a tak bychom mohli donekonečna pokračovat. Toho, že je přírodní kosmetika v současné době velký trend, si bohužel všimli právě chytří marketéři, kteří se v žádném případě nebojí greenwashingu. I proto je dobré, abyste si před pořízením prvních produktů nastudovaly, co jednotlivá označení ve skutečnosti (ne)znamenají.
Pozor si obzvláště dejte na slovo „eko“, které výrobce může použít i v okamžiku, kdy produkt obsahuje pouze nepatrné množství organických složek. V tomto případě se poohlédněte, zda je na obalu logo Soil Association Organic. To zaručuje, že výrobce používá udržitelné a ekologicky pěstované ingredience a netestuje produkty na zvířatech. Kosmetika s tímto logem neobsahuje škodlivé chemikálie, nano částice, parabeny, syntetická barviva a umělé parfémy. Některé složky, jako je voda, sůl nebo jíl, ovšem ani být organické nemohou.
U veganských produktů zase platí, že nesmí obsahovat složky živočišného původu ani přísady pocházející ze zvířat. I když si mnoho lidí myslí, že veganské produkty jsou clean beauty, nemusí tomu ve skutečnosti tak být. Některé veganské produkty totiž můžou obsahovat chemické přísady, které podle clean beauty nejsou košer. A zapomenout nemůžeme ani na slovo green, které nemá jednotnou definici. Obecně ho najdete na produktech, které nepoškozují životní prostředí. Pravdou ale zůstává, že jde o pojem, který je hojně využíván právě při greenwashingu.