Přejít k hlavnímu obsahu
Móda

Nehera: Nová hvězda československé módní scény

Luxusní oblečení pro všechny ženy, jež milují minimalismus, čisté linie, dokonalé zpracování, přírodní materiály a modely, které se dají jednoduše zkombinovat.

Dominika Bártová | 19. 09. 2018

Československou módní značku Nehera založil v roce 1930 podnikatel Jan Nehera. V té době měla 130 maloobchodních prodejen po celém světě a obrat v dnešních relacích kolem 250 milionů eur. Po druhé světové válce ale zanikla a nyní díky manželům Zdútovým znovu ožívá. 

A vypadá to, že vše jde podle plánu. Nehera se aktuálně prodává v Chicagu, New Yorku, Montreálu či Pekingu, stihnul si ji všimnout německý Vogue, americký New York Times či magazín Wallpaper a pravidelně ji můžete zahlédnout na modelkách v rámci pařížského a pražského týdnu módy. 

Přečtěte si rozhovor s novým majitelem značky Ladislavem Zdútem o módě pro náročné ženy, jež se rády obklopují krásnými věcmi, mají cit pro umění, design a kvalitní materiály.

nehera
Majitel značky Nehera Ladislav Zdút

Povězte mi, jak se teď daří Neheře? Zajímají mne hlavně čísla.

Za minulý rok jsme dosáhli obratu 65 milionů korun, přičemž stěžejním distribučním kanálem je velkoobchod. Mezi naše top trhy patří Jižní Korea, USA, Japonsko a Čína. Minulý rok jsme taky rozšířili distribuci do USA a Číny. 

Odkud konkrétně nakupujete nové materiály a s jakými designéry spolupracujete? 

Materiály nakupujeme hlavně v Itálii, Francii, ale taky v Japonsku, Česku a na Slovensku. Stabilizovali jsme mezinárodní tým interních a externích designérů, což se promítlo do kolekce jaro/léto 2019.

V čem je nová Nehera jiná? 

Nová Nehera je jiná v tom, že to není jen regionální retailová značka, nýbrž prémiová lifestylová značka s globálními ambicemi a distribucí na pěti kontinentech.

Oživili jste v kolekcích nějaké staré (prvorepublikové) návrhy?

Nehera čerpá inspiraci například z Bauhausu a taky z lokálních tradic a řemesel. Abych se vrátil k vaší otázce, autentické kopie modelů z první republiky u nás nenajdete.

Jaké jsou vaše plány se značkou? Dlouhodobé i krátkodobé.

Chceme být profitabilní, globální a prémiovou lifestylovou značkou.

Jakých týdnů módy se kromě toho pražského účastníte? 

Čtyřikrát do roka jezdíme za nákupčími do Paříže v rámci pařížského fashion weeku, kde představujeme svoji nejnovější kolekci profesionálům, tedy nákupčím a novinářům. 

Jak vnímáte český týden módy a jaký přínos má pro značku? 

MBPFW nás překvapil perfektní organizací. Potěšilo nás, když nás paní Lindová (majitelka obchodu Blackout Prague, který prodává naši kolekci v Praze) oslovila, abychom se zúčastnili pražského fashion weeku. Je to skvělá podpora prodeje v Praze a navíc tím zvyšujeme povědomí o značce. 

Jakým způsobem byste chtěli dále rozvíjet vaši lifestylovou značku? 

Krok za krokem. Hlavní je pro nás udržitelný rozvoj, a to ve všech směrech nejen těch ekologických. 

V čem je Nehera jiná oproti jiným československým značkám? 

Těch rozdílů je poměrně dost, ale možná je to jen můj osobní dojem. I když doufám, že to takto vnímá více lidí, že jsme malinko někde jinde než většina českých a slovenských značek. Ten největší rozdíl je asi v tom, že budujeme značku Nehera, nikoliv značku ze jména konkrétního designéra. 

Další rozdíl je v tom, že považujeme přehlídky za nástroj marketingové komunikace, který je podřízený celkové strategii a taktice. Není to vrchol našeho snažení a tak k tomu i přistupujeme.

Pro naši značku je nejdůležitější komfort ženy. Naše střihy jsou sice odlišné od mainstreamu, ale nikoliv extravagantní, takže se dají nosit. 

Kdo je vaše největší globální konkurence? 

Naší největší konkurencí, co se estetiky týče, jsou značky Celine, Lemaire, Crista Seya, The Row, Y's by Yoshi Yamamoto apod. 

Co byste poradil začínajícím módním návrhářům, kteří si chtějí založit vlastní brand? 

Nevím, jestli bych zrovna já měl radit českým designérům, můj pohled na módu je totiž diametrálně odlišný tím, že jsem byznysmen. Ale pokud někoho zajímá můj názor, tady je: Jděte do světa, vyzkoušejte si práci pro prestižní módní značky nejen co se kreativní oblasti týče a po zhruba deseti letech si založte vlastní značku. 

Nehera SS19
Marianne je i na sociálních sítích:

Související články

Móda
Do 5 centimetrů: Nejkrásnější slavnostní boty, ve kterých vaše nohy nebudou trpět

Do 5 centimetrů: Nejkrásnější slavnostní boty, ve kterých vaše nohy nebudou trpět

Móda
Nejpohodlnější zimní outfit na party i do práce: Elegantní kombinace, která nikdy nevyjde z módy

Nejpohodlnější zimní outfit na party i do práce: Elegantní kombinace, která nikdy nevyjde z módy

Móda
Prošívaný kabát je módní nutnost zimy 2024. Víme, jak ho nosit, aby nepůsobil mohutně

Prošívaný kabát je módní nutnost zimy 2024. Víme, jak ho nosit, aby nepůsobil mohutně

Móda
Nadčasové hodinky, na které přísahají módní expertky: Tyto modely jednou ocení i vaše vnoučata

Nadčasové hodinky, na které přísahají módní expertky: Tyto modely jednou ocení i vaše vnoučata

×
  • Marianne
  • 1 099 Kč
  • ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • obrázek magazínu ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • Předplatit