3. Jasná pravidla
Nečekané pracovní soboty? Nezaplacené přesčasy? Hromada úkolů, které by nezvládl ani desetičlenný tým? To všechno je důsledek špatně vytyčených hranic mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Bohužel těžko se pravidla nastavují v již rozjeté práci, pokud ale někde začínáte, pak se s vedoucím domluvte, jak vaše práce bude vypadat.
Myslete na to, že volný čas je od slova „volno“, tudíž v takovou chvíli nikdo nemá nárok na to, aby vás vyrušoval pracovními maily nebo telefonáty.
4. Kvalitní dovolená
Náročná práce si žádá i kvalitní dovolenou. Asi pro vás není žádnou novinkou, že v ideálním případě by dovolená měla trvat nejméně tři týdny. Pokud to není možné, pak si vezměte alespoň čtrnáctidenní dovolenou, díky které budete mít možnost doopravdy vypnout a od práce si odpočinout.
5. Umění skončit
Mnoho lidí se obává toho, že pokud v práci skončí, pak za a) nenajdou novou práci, b) naštvou svého šéfa, c) ztratí skvělé kolegy, d) přijdou o smysl svého života. Pravdou ale zůstává, že ve většině případů se nenaplní ani jedna obava.
Pokud se tedy v práci necítíte komfortně, ve volných dnech se nedokážete odreagovat a pracovní maily vás budí i ve tři v noci, pak zkuste sebrat veškerou odvahu a z práce odejděte. Uvidíte, že lepší rozhodnutí jste nemohli udělat.